“מעלת באמון הציבור”: ביבי יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

החלטות היועץ המשפטי נגד ראש הממשלה: יואשם בשוחד בכפוף לשימוע בתיק 4000, ובמרמה והפרת אמונים בתיק 1000 - תיק המתנות, ובתיק 2000 - השיחות עם נוני מוזס • נתניהו ימסור הצהרה ב-20:00 ממעון רה"מ • הליכוד: "רדיפה פוליטית, התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות"
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשע"ט / 28.02.2019 18:06

שנתיים אחרי שנפתחו החקירות: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יואשם בשוחד בכפוף לשימוע בתיק 4000-פרשת בזק-וואלה, ובמרמה והפרת אמונים בתיק 1000-פרשת המתנות, ובתיק 2000 -שיחות נתניהו עם נוני מוזס.

ההודעה שהעביר היועץ המשפטי לממשלה למעורבים בתיקי החקירה, דרך פרקליטיהם, לוותה בהצעה לערוך שימוע לכל אחד מהם.

פירוט החשדות:

פרשה 1000 עוסקת בקשרים שבין נתניהו לבין אנשי העסקים ארנון מילצ’ן וג’יימס פאקר, אשר כללו על פי החשד קבלת טובות הנאה שונות, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף, בהיקף ניכר ובשווי כספי גבוה, תוך נקיטת פעולות שונות מצד נתניהו, במילוי תפקידו, לטובת מילצ’ן, עימו היה בקשרי חברות.

נתניהו מואשם בתיק זה במרמה ובהפרת אמונים, בכפוף לשימוע.

פרשה 2000 עוסקת במפגשים שקיימו נתניהו ומו”ל ידיעות אחרונות’ ארנון מוזס, במסגרתם נדונו שינוי הסיקור לטובת נתניהו, וקידום הצעת חוק אשר תצמצם את פגיעת עיתון ‘ישראל היום’ במוזס.

ביחס לתיק 2000 כתב מנדלבליט לנתניהו: “פעלת, הפרת אמונים ומעלת באמון הציבור. השתמשת בכוח הציבורי כדי לקדם את החקיקה, כדי לגרום למוזס לשנות את אופן הסיקור. אתה התכוונת. אתה נקטת פעולות. אפילו לא התכוונת, משכת את השיח איתו כדי להשפיע על הסיקור שלך בידיעות אחרונות. כדי להימנע מפרסומים שליליים שיפגעו בך ומשפחתך – כדי לשוב ולהיבחר”.

בתיק זה נתניהו מואשם במרמה ובהפרת אמונים, בכפוף לשימוע.

פרשה 4000 עניינה עסקת ‘תן וקח’ שנרקמה על פי החשד בין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ’, אשר היטה באופן חריג את הסיקור באתר ‘וואלה’ שבשליטתו לטובת נתניהו, וזה בתמורה היטיב עמו ועם עסקיו תוך ניצול כוחו השלטוני.

בתיק 4000 נתניהו מואשם בשוחד, בכפוף לשימוע.

לגבי בני משפחת אלוביץ’, החשודים בתיק בזק, החליט מנדלבליט להעמיד את שאול אלוביץ’ לדין בגין מתן שוחד, שיבוש הליכי חקירה, עבירות דיווח והלבנת הון.

את רעייתו של אלוביץ’ הוחלט להעמיד לדין בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי חקירה.

ביחס לתיק בזק כותב היועץ המשפטי בהחלטתו כי הייתה דרישה מבני הזוג אלוביץ’ להתערב בתוכן אתר וואלה, והדרישה הזאת נענתה. למרות שאלוביץ’ היה בעל שליטה באתר ולא בתפקיד מקצועי – יש לדבר הזה משמעות, והיועמ”ש התייחס לכך בהרחבה. היועמ”ש אומר שנתניהו הסתיר את היחסים עם אלוביץ’.

הודעה נמסרה היום על-ידי פרקליטת מחוז ת”א (מיסוי וכלכלה) גם למעורבים נוספים שבעניינם נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתם לדין, בגין מעורבותם בפרשות אלה, וכן נמסרה הודעה למעורבים שנחקרו באזהרה, שהוחלט לגנוז את התיק בעניינם.

באשר למעורבים האחרים, בפרשה 1000 – בעניינו של ארנון מילצ’ן הוחלט לסגור את התיק. בפרשה 2000 – בעניינו של ח”כ איתן כבל הוחלט לסגור את התיק.

בפרשה 4000 – בעניינו של זאב רובינשטיין הוחלט לשקול להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עבירה של סיוע למתן שוחד. בעניינם של שרה ויאיר נתניהו הוחלט לסגור את התיק (בעניינה של שרה נתניהו הוחלט גם לסגור את תיק החקירה בפרשה 4001).

כנגד חשודים נוספים בתיק, טרם התקבלה החלטה.

בעקבות מסירת כתב החשדות לסנגוריהם של החשודים בפרשות השונות, נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת ממעון ראש הממשלה בירושלים בשעה 20:00.

חומרי החקירה יועברו אל הפרקליטים רק לאחר הבחירות, על מנת שלא ידלפו וישמשו בתעמולת הבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:00, ממעון ראש הממשלה בירושלים.

עד אז, נתניהו עובר יחד עם פרקליטיו על כתב החשדות, המכיל 57 עמודים.

מהליכוד נמסר בתגובה: “איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות”.

“מדובר ברדיפה פוליטית”, טענו עוד בליכוד. “מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין”.

“פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות”, תקפו במפלגת השלטון. “מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות”.

עו׳ד בן צור, סנגורו של ארנון מילצ׳ן, ויועץ התקשורת רונן צור, אמרו: “החלטת היועץ המשפטי משקפת ומחזקת את עמדתו של מר מילצ׳ן מתחילת הדרך, ולפיה לא נפל רבב בהתנהלותו.

“לאורך התהליך השיב מר מילצ׳ן באופן מפורט לכל הסוגיות הרלוונטיות. אנו מברכים על כך שבתום הליך הבירור הארוך והיסודי אימצה הפרקליטות את עמדתו של מר מילצ׳ן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות