ש”ס חגגה: “ניצחנו” • העבודה: לא תכתיבו לנו, ניסע עם חברת ‘שבוס’

ש"ס חגגה את הניצחון בעתירה: "זה לא ניצחון ש"ס אלא ניצחון השבת הקדושה וניצחונו של ציבור ענק במדינת ישראל המעוניין במדינה יהודית המכבדת את המסורת" • אבל 'העבודה' מצאו 'טריק': אוטובוס המפלגה ישרת בלא עלות את הפעילים בלבד, וילווה את האוטובוס של 'שבוס' שיהיה לרווחת הציבור
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 17:27

בעקבות עתירת ש”ס: מפלגת העבודה התחייבה בפני ‘ועדת הבחירות’ כי לא תפעיל יותר אוטובוסים חינם בשבת, במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-21.

במפלגה החרדית אמרו בתגובה: “זה לא ניצחון ש”ס אלא ניצחון השבת הקדושה וניצחונו של ציבור ענק במדינת ישראל המעוניין במדינה יהודית המכבדת את המסורת”.

בש”ס הוסיפו: “למר גבאי אנחנו אומרים – די למלחמות דת. עזוב את השבת במנוחה ושמור על הסטטוס קוו. אחדות העם חשובה יותר מתעמולת בחירות”.

אלא שהערב הודיעה מפלגת העבודה כי החליטה להמשיך את הקמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת –  והפעם ‘אוטובוס השבת’ יגיע לעיר ירושלים, בשיתוף עם חברת התחבורה החברתית ‘שבוס’.

“ש”ס לא תחליט אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת”, אומרים בעודה. “לא ניתן לש”ס להכתיב לכל אזרחי ישראל כיצד תראה השבת שלהם. ביום שישי 22.02 האוטובוס ייסע ברחבי ירושלים יחד עם אוטובוס של חברת שבוס”.

במפלגה מציינים: “בעקבות החלטת יו”ר ועדת הבחירות, אוטובוס המפלגה ישרת ובלא עלות את פעילי המפלגה בלבד, וילווה את האוטובוס של חברת ‘שבוס’ שיהיה לרווחת הציבור.

האוטובוסים יסעו בשכונות חילוניות, ויבצעו את המסלול הלוך בשעה 22:15 וחזור בשעה 23:00.

בעתירה שהגישה ש”ס ביום שישי, באמצעות עו”ד שמעון גיגי, נאמר כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות.

“ברי כי העמדת אוטובוס ומתן נסיעות שלא לקלפי וחזרה ממנה היא מתנה אסורה הן על פי מבחן התכלית הדומיננטית והן במבחן אובייקטיבי”, נכתב בעתירה.

“תנועת ש”ס רואה במהלך זה של מפלגת העבודה, מעשה ציני ומתריס, הפוגע ברגשותיהם של אזרחים רבים המעוניינים לשמור על צביונה היהודי של המדינה”, נאמר.

לאחר שהתקבלה תגובת ‘העבודה’, הורה השופט חנן מלצר, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, בצו ביניים למפלגת העבודה כי אסור להם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בחינם, עד לקיום דיון בעתירה.

העבודה, אוטובוס שבת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות