לבני פרשה מהפוליטיקה: “אין לנו מספיק כוח פוליטי להתמודד לבד”

אחרי 20 שנה בפוליטיקה, ציפי לבני הודיעה על פרישה: "האמנתי שכל השותפים לדרך צריכים לשלב ידיים להתייצב סביב דרך אחת וגוש אחד ליצור בו תקווה ומהפך. זה לא קרה"
אריה ריבקינד
י"ג אדר א' התשע"ט / 18.02.2019 13:48

יו”ר ‘התנועה’, ח”כ ציפי לבני, כינסה בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים והודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים.

לבני ציינה כי הצטרפה לפוליטיקה לפני כעשרים שנה, במהלכן פעלה לקדם את מדינת ישראל בדרך שהאמינה כי היא הנכונה: “פעלתי כדי לשמור על רוב יהודי בישראל ולעגן את ההכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. היפרדות לשלום מהפלסטינים הכרחית כדי למור על אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. זה המצע, החזון והדרך”.

לדבריה, “זה אמור היה להיות המובן מאליו לכל ישראלי, אבל זה כבר לא המצב. את ניסיונות ההיפרדות החליפו רעיונות הסיפוח שיובילו לרוב ערבי. זוהי הכתובת שעל הקיר, זוהי הכתובת שעל לוח ליבי בכל מקום פוליטי בו הייתי, לפיה קיבלתי החלטות על ביטחונה של מדינת ישראל ופעלתי להביא לאזרחיה שלום. זה המצע, החזון והדרך”, אמרה.

היא הוסיפה: “האמנתי שכל השותפים לדרך צריכים לשלב ידיים, להתייצב סביב דרך אחת וגוש אחד ליצור בו תקווה ומהפך. זה לא קרה. תמיד אמרתי שקודם כל המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני. אני שמה את עצמי היום בצד ואני מודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות. אין לנו מספיק כוח פוליטי כדי להתמודד לבד ולא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו”, אמרה בהכרזת הפרישה.

חבר הכנסת יואל חסון, יו”ר סיעת התנועה: “עזיבתה של ציפי לבני את המערכת הפוליטית הוא רגע עצוב בשביל מדינת ישראל וגם עבורי באופן אישי. בעיניי, לישראל יש את הצורך באנשים כמוה, עם יכולות ונסיון בהנהגת המדינה”.

הוא הוסיף: “מבחינתי, אני שמח על הזכות שהייתה לי לשרת את הציבור במשך יותר מעשור בכנסת. עשיתי שלל תפקידים מיו״ר ועדת ביקורת המדינה, מרכז האופוזיציה ועד יו״ר הקואליציה. אני גאה בשלל החוקים הטובים שהעברתי ושינו כאן מציאות. חברות בכנסת היא זכות שניתנה למעטים ואני רוצה להאמין שמימשתי אותה על הצד הטוב ביותר”.

לבני, שהייתה בקדנציה האחרונה חברת בסיעת מחנה הציוני ואף שימשה כיו”ר האופוזיציה, הופתעה ב-1 בינואר כאשר יו”ר העבודה אבי גבאי הודיע בשידור חי כי הוא מפרק את השותפות עם לבני.

מאז יו”ר ‘התנועה’ בחנה אפשרות לבצע חיבורים עם מפלגות שונות, אך הדבר לא יצא אל הפועל – משום שכולם סירבו לחבור אליה.

עיקר המאמצים של לבני כוונו ליצור חיבור עם יש עתיד. עם זאת, יאיר לפיד אמר בעבר כי אינו מעוניין לחבור אליה, ובמפלגתו אמרו לגבי המו”מ כי הדבר “לא היה ולא נברא, וגם לא יהיה”.

מאז הפיצול, ‘התנועה’ עברה את אחוז החסימה בשני סקרים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות