הרשלנות בקבר שמואל הנביא: בחור הישיבה שנפצע קשה מסלע משחזר

מנחם מענדל שטרסברג, הנער בן ה-14 שנפצע באורח קשה לאחר שאבן גדולה מחצה את רגלו בעת שסייר ליד קבר שמואל הנביא בירושלים, משחזר ממיטתו רגעי האימה ● בראיון ל'כאן 11', הוריו מאשימים: "המקום המסוכן עדיין פתוח להולכי רגל. תאונה דומה יכולה להתרחש בכל רגע"
חיים טוויל
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 17:07

מנחם מענדל שטרסברג, הנער בן ה-14 מפינסלבניה, שנפצע בליל שישי שעבר באורח קשה ורגלו בסכנה, לאחר שבשבוע שעבר אבן גדולה מחצה את רגלו בעת שסייר במתחם קבר שמואל הנביא בירושלים, תיאר בשיחה עם ‘כאן 11′ את רגעי האימה.

מנחם, תלמיד ישיבת חב”ד בצפת, ביקר בקבר שמואל הנביא עם חברו. הם טיפסו על חומה צדדית במתחם ואבן כבדה נפלה עליו מהקיר.

“זה היה גרוע, פעלתי מתוך אינסטינקט”, סיפר מנחם. “קראתי לחברי לעזרה, שיבוא ויעזור לי להזיז את הסלע. יד שמאל שלי חזקה יותר, ואני חושב שגם יד ימין שלי נתפסה שם. אני לא ממש בטוח, אבל הצלחנו להזיז את הסלע ממני”.

מנחם הגיע מארה”ב  ללמוד בישיבה למשך שלוש שנים. הוריו, הרב אלי ורבקי שטרסברג, שלוחי חב”ד בפינסלבניה, הגיעו ביום ראשון ארצה, כדי לשהות לצד בנם.

ההורים הביעו כעס בכתבה. לדבריהם, השטח שבו נפצע מנחם, אינו מגודר.

הרב אלי שטרסברג: “האיזור שבו נפגע בני, הוא בבירור שטח פתוח, כמעט כמו מגרש משחקים לילדים”. בנו:  “זה היה מקום פתוח, באיזור רחב ליד הגשר, ושמעתי מחבר שלי שכולם הולכים לשם. לא ראיתי שום גדר באיזור הזה”.

הנושא באחריות המשטרה והמינהל האזרחי, שמצידו אינו מעוניין להגיב על הטענות.

ברשות הטבע והגנים אומרים כי יש במקום שילוט ברור, ושלטים אכן קיימים, השאלה האם זה מספיק.

האבא: “אנו באים מארה”ב, ושם איזור כזה לא יהיה פתוח כך לכולם. ילד בן שנתיים יכול ללכת שם, ואותו הסלע – או סלע אחר – יכול ליפול על הילד חס וחלילה ולהרוג אותו”.

בינתיים, נאבקים הרופאים ב’הדסה’ על רגליו של מנחם.

“אמרו לי שהמצב רע מאוד כשהגעתי”, אומר מנחם. “כשהגעתי עוד הייתי בהכרה, הייתי ער. אמרו שאני צעיר, ואוכל לעבור את זה. טיפלו בי, ויש תקווה לשיקום.”

ההורים לא החליטו עדיין האם לחזור לארה”ב, או להישאר בארץ לכל תקופת השיקום שצפויה להיות ארוכה ולא קלה.

התפללו לרפואת מנחם מענדל בן רבקה לרפואה שלמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות