5 נערים מ’פרי הארץ’ עצורים בשב”כ: חשד לרצח פלסטינית

הנערים מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם ל-9 ילדים • בשבת יצאה קבוצת פעילים ברכב מיצהר אל הישיבה, כדי לתדרך הנערים איך להיערך לחקירות • בין הפעילים: מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 14:18

הותר לפרסום:  בתום פעילות מודיעינית מאומצת נעצרו לפני שבוע על ידי השב”כ והמשטרה מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים – במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה, בסמוך לישוב רחלים.

לפי הודעת השב”כ, החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח.

החשודים הינם נערים הלומדים בישיבת ‘פרי הארץ’ ברחלים, הממוקמת סמוך למקום האירוע.

ביום שבת, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר לישיבה ברחלים, לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה, כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב״כ.

לפי אתר ‘כאן’, בין פעילי הימין שחיללו שבת ונסעו לתדרך את החשודים היה מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא.

“מעבר לאמור לעיל, כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום”, נאמר בהודעת השב”כ.

בהודע השב”כ נאמר עוד: “מאז תחילת המעצרים, שב״כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס, להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה-לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה ואין בו בכדי לרפות את ידי שב״כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה”.

בשב”כ מדגישים, כי “חקירות השב״כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו”.

בשב”כ התייחסו לטענות על הפגיעה בזכויות העצורים: “העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה”.

בשב”כ מזכירים, כי במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר- גם פיגועי טרור יהודי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקבלים את מלוא זכויותהם???
    07/01/2019 12:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ודאי שהם מקבלים את כל הזכויות לפי החוק =חקירת שב”כ לפי מיטב המסורת
    ראה עצורי פרשת דומא רק בבית המשפט התברר כיצד עינו אותם ללא רחמים ואמרו שהכל לפי החוק (השב”כ כידוע מעל החוק)
    למי אתם מאמינים לאילת שקד או לבן גביר לצערי האמת היא עם בן גביר (יש אישור של בית משפט שכל מה שהוא טען אכן היה)
    אילת שקד כמובן מאמינה לסיפורים שמספרים לה בשב”כ.