סביבת נתניהו תוקפת: “מריח לא טוב. לא היתה ריצת אמוק כזאת”

בסביבת נתניהו תוקפים בחריפות את כוונת היועץ לקבל החלטה כבר בחודש הבא: הזמן הממוצע על תיקים של אנשי ציבור בפרקליטות מגמר חקירות המשטרה הוא 18 חודשים. בתיק 4000 זה לוקח פחות מ-18 ימים • השר אקוניס: "מנדלבליט יהיה אדם הגון אם יעשה מעשים הגונים"
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 09:48

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יקבל את ההחלטה העקרונית האם להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו עוד לפני הבחירות הקרובות לכנסת, כך דווח הבוקר (ראשון) בעיתון ‘הארץ’.

על פי דברי מקור בכיר בלשכת היועץ, מנדלבליט צפוי להודיע על החלטתו – שתהיה כפופה לשימוע, כבר במהלך חודש פברואר.

מנדלבליט סירב השבוע להתייחס למועד ההכרעה: “זה לא סוד שאנחנו משתדלים לעבוד כמה שיותר מהר. אנחנו יושבים ביחד ומנסים לקבל החלטות, בשום אופן לא על חשבון המקצועיות. עם זאת, אין שום מניעה שראש הממשלה יכהן בתפקידו גם לאחר שיוחלט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע”.

בסביבת נתניהו תקפו בחריפות את כוונת היועץ: “משהו מריח לא טוב. הזמן הממוצע להחלטה על תיקים של אנשי ציבור בפרקליטות מגמר חקירות המשטרה הוא 18 חודשים. בתיק 4000 זה לוקח פחות מ-18 ימים, או כמו שהדליף גורם בפרקליטות לברוך קרא – ‘תיק בשבוע'”.

הם הוסיפו: “לא היתה ריצת אמוק כזאת בתולדות המשפט הישראלי, וספק אם בתולדות המדינות הדמוקרטיות. ברור לכל שחוסר תום הלב לא נמצא אצל ראש הממשלה נתניהו, אלא אצל מי ששוב הדליף את ההתקפה משולחת הרסן וחסרת הבסיס נגד ראש הממשלה נתניהו”.

השר אופיר אקוניס אמר הבוקר בראיון לקלמן-ליברמן ברשת ב’ על היועמ”ש: “אני סומך עליו שלא יודיע על כתב אישום לפני הבחירות. הוא יהיה אדם הגון אם יעשה מעשים הגונים, כמו לדחות את כתב האישום. אם הוא יודיע על כך לפני הבחירות, הוא לא יוכל לקיים שימוע אחריהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות