השרה גמליאל לנשיא האוניברסיטה: “העמד לדין את המרצה וגנה התנהגותה בפומבי”

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל דורשת להעמיד לדין משמעתי את המרצה מהאוניברסיטה העברית שנזפה בסטודנטית שבאה במדים • "לא יעלה על הדעת כי חיילות וחיילי צה"ל יועמדו בפני מצבים משפילים שכאלה"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 16:10

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שיגרה הבוקר (רביעי) מכתב לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן, בו קראה לו להעמיד לדין משמעתי את ד”ר קרולה הילפריך – אשר השפילה סטודנטית שהגיעה במדי צה”ל לשיעור באוניברסיטה.

“בטוחני”, כתבה גמליאל, “כי מייסדי האוניברסיטה העברית ראו במגני ארץ ישראל, חיילי צה”ל וכוחות הביטחון חלק מהתגשמות חזונם במדינת ישראל”.

השרה הבהירה כי זהו מקרה חמור מאוד  – וכתבה: “לא יעלה על הדעת כי חיילות וחיילי צה”ל יועמדו בפני מצבים משפילים שכאלה. יש לאפשר לכלל משרתי כוחות הביטחון ללמוד באוניברסיטה במדיהם הרשמיים”.

השרה הוסיפה: “על מדינת ישראל והחברה הישראלית להוקיר את משרתי כוחות הביטחון על תרומתם, לא להשפיל אותם. עלינו לתמוך ולסייע ככל שניתן באנשים אלו המוסרים נפשם יום יום עבור בטחון ישראל”.

אתמול פורסם בחדשות הערב ב’כאן’, כי מרצה בכירה באוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים תועדה כשהיא צועקת על סטודנטית שהגיעה לשיעור במדי צה”ל.

הסטודנטית התעמתה עם המרצה וציינה בפניה כי יש תכנית לימודים של אנשי צבא.

המרצה ענתה לה: “זה לא הכיתה שלנו. את לא יכולה להיות נאיבית, להיות כאן במדים ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית”.

המרצה הטיחה בסטודנטית: “את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם”.

הסטודנטית הבהירה כי אינה נכנסת לפוליטיקה ומשרתת כדי להגן על המדינה. “זה מפריע שאני יושבת במדים בכיתה?”, שאלה התלמידה ונענתה – “ישנם אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהצבא חשוב לך ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך”, אמרה המרצה בתגובה.

“אם יש לך משהו תכתבי מכתב, יש לי עניינים אחרים. הקשבתי מספיק ואמרתי לך מה אני חושבת. את לא מכבדת אפילו את הזמן שלי”, אמרה המרצה בכעס.

בתוך כך, סטודנטים מהאוניברסיטה העברית פתחו היום במחאה נגד המרצה שנזפה בסטודנטית על שהגיעה עם מדי צה”ל לשיעור שלה.

במקביל, פורום נכי צה”ל שיגר מכתב לנשיא האוניברסיטה פרופ’ אשר כהן בדרישה לזמן את המרצה לשימוע לפני פיטורין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות