“החקיקה האקטיבית ביותר”: ‘חוק העישון’ של יהודה גליק אושר סופית בכנסת

לפי הצעת החוק, עליה הכריז יהודה גליק לראשונה בחרדים 10, יאסרו פרסומות למוצרי עישון למעט תחת הגבלות מסוימות •יאסר להציג מוצרים למכירה, למעט בחנויות המיועדות לכך
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 18:19

רגע לפני פיזור הכנסת: ‘חוק העישון’ של ח”כ יהודה גליק אושר היום (שני) במליאה ברוב מוחץ, כאשר 44 ו-45 חברי כנסת תמכו בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית. רק יעל גרמן התנגדה בשתיהן.

ממשרד הבריאות נמסר לאחר אישור החוק, כי זו “החקיקה המתקדמת והאקטיבית ביותר שנעשתה בישראל במאבק בעישון ונזקיו, הושלמה היום עם אישור סופי בקריאה שניה ושלישית של חוק להגבלת פרסום ושיווק מוצרי עישון”.

החוק מטיל מגבלות על פרסום ושיווק של סיגריות ומוצרי טבק. לפי החוק נקבע איסור כולל על פרסומות למוצרים אלה, למעט רשימת חריגים מצומצמת של פרסומות מותרות. בין השאר נקבע כי פרסומות בעיתונות המודפסת תותר בכפוף להגבלות ובהן פרסום מודעה בדבר נזקי העישון, השווה בשטחה לשטח הפרסומת.

בנוסף לכך, לפי החוק, נקבעו הגבלות ואיסורים נוספים לגבי ייצור ושיווק מוצרי עישון – בכלל זה איסור הצגת מוצרי עישון למכירה, למעט בחנויות ייעודיות או בחלק נפרד בחנות שאינו גלוי לעין.

ח”כ יהודה גליק, שבשבוע שעבר, בעת אישור חוק פיזור הכנסת בוועדת הכנסת, בכה כי טירפדו לו את החוק, צהל אתמול בחשבון הטוויטר שלו: “זה היום עשה ה’ נגילה ונשמחה בו!”

על המאבק שלו לאישור החוק, הכריז גליק כבר לפני שנה באתר חרדים 10.

היום הוא כתב: “כאן הכל התחיל… והשאר היסטוריה” – תוך שהוא מצרף לינק לכתבה

יהודה גליק

מסך

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד. תבורך.
    06/01/2019 10:45
    מיכל
  1. אני מציעה גם לאסור פרסום עקיף לסיגריות כמו תמונות של סלב’ עם סיגריה כולל כאלה שאינם בחיים וכולל תוכניות ראליטי. יש לאסור גם מימון סיגריות על ידי גופים שונים כמו תוכניות ראליטי ועמותות (הממנות סיגריות לנפגעי נפש)