נתניהו חושש: “בנט ושקד מרסקים מפלגות שלא יעברו אחוז החסימה”

נתניהו בשיחות עם בכירים בליכוד על 'הימין החדש': "זו פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל" • יריב לוין: "הקמת 'הימין החדש' לא משרתת אף אחד חוץ מאת האגו של כמה אנשים" • עומר בר לב: הפיצול בימין תורם לגוש המרכז שמאל
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 10:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם התייחס באופן רשמי להקמת מפלגת ‘הימין החדש’ של נפתלי בנט ואיילת שקד.

עם זאת, על פי הפרסום הבוקר (שני) בעיתון ‘ישראל היום’, נתניהו אמר בשיחות סגורות עם בכירים בליכוד על המפלגה החדשה: “בנט ושקד מרסקים מפלגות בימין שלא יעברו את אחוז החסימה. זוהי פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל”.

נתניהו, ששוהה בביקור מדיני בברזיל לרגל השבעתו של הנשיא הנבחר ז’איר בולוסנארו, שוחח עם הבכירים והעלה את החשש שהמהלך של בנט ושקד יביא לריסוקן של מפלגות בימין, שלא יעברו את אחוז החסימה.

על פי הסקרים שפורסמו אתמול, שלוש מפלגות – ש”ס, הבית היהודי וישראל ביתנו, מתנדנדות כעת סביב אחוז החסימה. חששו של נתניהו הוא כי גם אם רק אחת מהן לא תיכנס לכנסת – הגוש החוסם של הימין עלול להתמוטט.

מקורבו של ראש הממשלה, השר יריב לוין, הזהיר הבוקר בראיון לגלי צה”ל: “הפיצולים בימין יכולים להוביל למצב שמפלגות לא יעברו את אחוז החסימה ויאבדו מנדטים לגוש”.

לוין הוסיף:  “הקמת ‘הימין החדש’ לא משרתת אף אחד חוץ מאת האגו של כמה אנשים. בנט ושקד יכלו לרוץ בבחירות המקדימות בליכוד, אבל הם בחרו בדרך שגויה וחסרת הצדקה”.

במפלגת ‘הימין החדש’ אמרו בתגובה: “לא ניגרר למתקפות הליכוד – המצביעים חכמים ויודעים מי מבצע מדיניות ימין ומי לא. מציעים גם ל’ליכוד’ להתמקד בהגדלת הגוש ולא בחיסולו”.

ח”כ עומר בר לב מהמחנה הציוני על הפיצול בבית היהודי: “שלחתי הודעה לבנט – ‘המעז מנצח’. הפיצול בימין תורם לגוש המרכז שמאל. אני מקווה שיהיו עוד מפלגות בימין שיפגעו במספר המנדטים שיש לליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות