בשני סקרים: הבית היהודי לא עוברת • סקר ‘כאן’: גם ליברמן נעלם

כמה מקבלת 'הימין החדש' של בנט ושקד? 'החדשות': רק 6 מנדטים I חדשות עשר: 8 מנדטים I 'כאן': 14 מנדטים • לפי כל הסקרים, הליכוד מוביל בגדול • ש"ס מקבלת בסקר 'החדשות' – 6. יהדות התורה מקבלת בכל הסקרים – 7 מנדטים • וכמה מקבלים בני גנץ ולפיד, ומה נשאר לאורלי לוי?
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 20:44

 איך משפיע המפץ הפוליטי בימין על חלוקת המנדטים? מסקר שנערך עבור ‘החדשות’ על ידי מנו גבע וד”ר מינה צמח ממכון מדגם בשיתוף איי פאנל, ופורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עלה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה נותרת המפלגה הגדולה – עם 28 מנדטים.

על השאלה: אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע? – התקבלו התוצאות הבאות: המחנה הציוני 9, הליכוד 28, חוסן לישראל בראשות בני גנץ 14, יש עתיד 12, הרשימה המשותפת 12, יהדות התורה 7, ש”ס 6, מרצ 6, הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט 6 בלבד, כולנו 6, ישראל ביתנו 5, גשר בראשות אורלי לוי 5,  הבית היהודי-האיחוד הלאומי 4.

ומה היה קורה בתרחיש שמפלגות חוסן לישראל של בני גנץ והמפלגה של משה בוגי יעלון היו רצות ביחד ושאר המפלגות היו נשארות כמו שהן – עבור איזו רשימה היית מצביע?

במקרה כזה הליכוד יורדת במנדט אחד ל-27, וגנץ ויעלון עולים במנדט אחד ל-16.

יש עתיד לא מושפעת ונותרת עם 12 מנדטים, יחד עם הרשימה המשותפת שזוכה למספר מנדטים זהה. המחנה הציוני יורדת במנדט ל-8, יהדות התורה נותרת עם 7, והימין החדש של שקד ובנט, כולנו, ש”ס ומרצ גם כן לא מושפעות ונותרות עם 6 מנדטים כל אחת.

נועלות את הרשימה המפלגות ישראל ביתנו וגשר, שגם לא מושפעות מחבירה של גנץ ויעלון ונותרות עם 5 מנדטים כל אחת.

מבין שני האישים הבאים, מי אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות הקרובות?

בנימין נתניהו 36%
בני גנץ 29%
אף אחד מהם 24%
לא יודע 11%

 ‘חדשות עשר’: הליכוד דווקא מתחזק

מסקר מנדטים של חדשות עשר שפרסם הערב עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת ‘הימין החדש’ בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד הייתה מקבלת 8 מנדטים, מה שיוביל לכך שהבית היהודי לא תעבור את אחוז החסימה – ומקבלת רק 3 מנדטים.

מפלגת הליכוד דווקא מתחזקת, לפי הסקר, ל-30 מנדטים לעומת 27 שקיבלה בסקר הקודם, ובמצב כזה ראש הממשלה יהיה בנימין נתניהו.

מפלגת ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ מקבלת לפי הסקר 14 מנדטים, ירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם. הרשימה המשותפת במתכונתה הנוכחית תקבל 13 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם. יש עתיד נחלשת במנדט ומקבלת 11 מנדטים, לעומת 12 בסקר הבחירות מהשבוע שעבר.

המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מגיעה לשפל חדש עם שמונה מנדטים, לעומת תשעה בסקר הקודם.

יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים וכולנו שישה מנדטים -כמו בסקר הקודם. ישראל ביתנו, מרצ ו’גשר’ של אורלי לוי אבוקסיס יורדות כל אחת במנדט ומקבלות חמישה. ש”ס שומרת על כוחה ומקבלת חמישה מנדטים גם היא.

הסקר כלל 705 נשאלים, מהם 604 מהאוכלוסייה היהודית ו 101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

 סקר ‘כאן’: ליברמן נעלם מהפה

מסקר בחירות שפורסם הערב ב’חדשות כאן 11′, מפלגת ‘הימין החדש’ של איילת שקד ונפתלי בנט זוכה ל-14 מנדטים, והבית היהודי-האיחוד הלאומי וישראל ביתנו לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר מצביע על שינוי מהותי במפה הפוליטית: הליכוד ממשיך להוביל עם 27 מנדטים, אך מאבד שלושה מושבים בכנסת ביחס לסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד במקום השני עם 16 מנדטים ועלייה של שלושה מנדטים ביחס לסקר הקודם.

המפלגה של בנט ושקד מקבלת כאמור 14 מנדטים והיא השלישית בגודלה במערכת הפוליטית.

מפלגת ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ מקבלת שלושה ימים לאחר חשיפתה 13 מנדטים. הרשימה המשותפת יורדת במנדט ביחס לסקר הקודם ומקבלת 12 מנדטים.

המחנה הציוני ממשיך לאבד כוח וכעת אבי גבאי וציפי לבני מניבים 9 מנדטים, ירידה של מנדט ביחס לסקר הקודם.

יהדות התורה שומרת על כוחה בסקר עם 7 מנדטים. כולנו של משה כחלון מתאוששת ומגיעה ל-7 מנדטים, עדיין שלושה פחות מאשר בכנסת הנוכחית.

מרצ יורדת ל-6 מנדטים. גשר של אורלי לוי אבקסיס, לראשונה לאחר הצגת שם המפלגה, עולה ל-5 מנדטים.

ש”ס על סף אחוז החסימה אך נכנסת לכנסת עם 4 מנדטים.

כאמור, לפי סקר זה, שתי מפלגות ימין שנמצאות בכנסת הנוכחית לא עוברות את אחוז החסימה – ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן והבית היהודי.

מן הסקר עולה כי לאחר השקת שלוש מפלגות חדשות, שני הגושים לא מצליחים לייצר גוש חוסם. הקואליציה הנוכחית של נתניהו מגיעה ל-59 מנדטים כשללא גשר של אורלי לוי אין יכולת להרכיב ממשלה. גוש המרכז שמאל רחוק מהרכבת ממשלה עוד הרבה יותר מזה, כשהוא בחוסר של יותר מ-15 מנדטים מ-61 אצבעות בכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות