קריאה: תבלום את ‘מתווה הכותל’ • ראוכברגר: “לא מכיר עדיין הנושא”

'הפורום לקדושת ירושלים' שיגר מכתב למחזיק תיק תכנון ובניה בירושלים, בו קוראים לו לסכל את 'מתווה הכותל' • סגן ראש העיר: "מוניתי ביום חמישי בלילה. לא מכיר עדיין מספיק את הנושאים, החוקים, הסמכויות, הנוהלים. ברור חד משמעית שכל מה שקורה בכותל חייב להיות על פי ההלכה"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 29.12.2018 22:30

‘הפורום לקדושת ירושלים’ שיגר מכתב לסגן וממלא מקום ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק תכנון ובניה, אליעזר  ראוכברגר מ’דגל התורה’, בו הם קוראים לו לסכל את ‘מתווה הכותל’.

כפי שדווח בחרדים 10,  באופן חריג, מנסה בימים אלו ראש הממשלה לקדם את מתווה הכותל באמצעות הוועדה המחוזית לבניה בירושלים. בדיון האחרון שלח נתניהו את סגן מזכיר הממשלה רונן פרץ על מנת לדחוף את המתווה בוועדה.

בתוך כך, הוועדה שאמורה להתכנס מחר (ראשון) פעם נוספת ביקשה מהוועדה המקומית של ירושלים להכין חוות דעת בעניין.

לדעת ‘הפורום לקדושת ירושלים’, הרי שאם ירצה בכך, יכול סגן ראש החדש, אליעזר  ראוכברגר, לבקש מהוועדה המחוזית להשהות את דיוניה עד שילמד את הנושא, ובכך למעשה לעצור לעת עתה את הניסיון לבנות רחבה לרפורמים בכותל.

במכתב – המתפרסם לראשונה בחרדים 10 – ששוגר לראוכברגר נאמר: “ברצוננו לברך אותך מכובדנו על המינוי החשוב בו זכית, כאחראי על הבינוי בירושלים עיר קודשנו ותפארתנו. שמחנו מאד לשמוע שתפקיד כה משמעותי לעתידה וצביונה של העיר נתון בידי אדם ירא שמים, האמון על שמירת קדושת העיר.

“מן השמים גלגלו, שכבר מיד עם התמנותך לתפקיד, התגלגלה לידך אחריות כבדה ביותר, בנוגע לקדושת שריד בית מקדשנו הכותל המערבי”.

במכתב הם מוסיפים: “בימים אלו ישנו ניסיון לקדם את ‘מתווה הכותל’ על ידי שיפוץ הרחבה הדרומית לשם צורכי בטיחות והנגשה, כשהמטרה האמיתית ברורה לכל ואף נכתבה בפירוש בסיכום ישיבת הועדה המחוזית- מתן אפשרות תפילה ל’זרמים השונים’, דהיינו לרפורמים הבאים לבזות ולחלל את קדושת הכותל המערבי”.

הפורום מציין: “על פי החלטת הועדה המחוזית שדנה בעניין בשבוע שעבר, צריכה הועדה המקומית הנתונה תחת סמכותך להבהיר את עמדתה בפני הועדה המחוזית עד הדיון הבא שנקבע ליום ראשון הקרוב (30/12/18 למניינם).

“על כן בידך לדאוג לכך, שהוועדה תהדוף את הלחצים שאינם מן העניין המופעלים על ידי גורמים פוליטיים, הפועלים מכח שיקולים זרים, תפעל על פי המתחייב בחוק – כמובא בחוות הדעת המשפטית המצורפת – ולא תסיר מעליה את האחריות על ידי העברת ההחלטה לידי הועדה המחוזית, אלא תודיע שהיא דוחה את הבקשה מכל וכל, ולכל הפחות מבקשת להשהות את הדיון עד לבדיקה מחודשת מטעמכם”.

הפורום מסיים את מכתבו: “אנו תקווה שנושא זה, הנוגע בציפור נפשה של היהדות כולה, ודברי מרדכי לאסתר ‘ומי יודע אם לעת כזו הגעת למלכות’ היפים גם לשעה זו, יעמדו בראש מעיניך בשעה הרת גורל זו”.

אליעזר ראוכברגר אמר הערב בתגובה לחרדים 10: “לא קיבלתי מכתב זה. אני רואה אותו לראשונה בתקשורת, וחבל שיש הבוחרים לפנות במכתבים לתקשורת. כך שאין באפשרותי להתייחס לגופו של עניין.  זו לדעתי לא הדרך”.

לעצם העניין אמר סגן ראש העיר: “מוניתי בסך הכל ביום חמישי בלילה. לא מכיר עדיין מספיק את הנושאים, החוקים, הסמכויות, הנוהלים. מה אני יכול ומה לא”.

עם זאת, יו”ר דגל בירושלים הדגיש: “אגב, ברור חד משמעית שמבחינתי כל מה שקורה בכותל חייב להיות על פי ההלכה הצרופה. שלא תהיינה טעויות או אי הבנות בעניין”.

מ’הפורום לקדושת ירושלים’  נמסר לחרדים 10: “המכתב נשלח בוודאות ביום שישי. אולי היה עיכוב בשליחה במחשב”.

 

 

מכתב לראוכברגר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות