סוריה: “ישראל תקפה ליד דמשק” I צה”ל: הופעלה הגנה נגד טיל סורי

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הופעלו בתגובה ל"מטרות עוינות" • צה"ל: מערכת הגנה אווירית הופעלה נגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ט / 25.12.2018 23:36

מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר הסורי יירטו טילים ליד דמשק, בעקבות מתקפה. כך דווחו הערב (שלישי) כלי תקשורת בסוריה.

הדי הפיצוצים נשמעו ברחבי בירת סוריה.

בטלוויזיה הסורית נפתח שידור מיוחד, במהלכו נאמר בין היתר: “ישראל ממשיכה בתוקפנותה”.

מצה”ל נמסר הערב, כי הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ״מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים.

מרכז המעקב הסורי טען שמטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מחסני אמצעי לחימה של המיליציות האיראניות ועמדות חיזבאללה. בנוסף נטען כי התקיפה בוצעה מהמרחב הלבנוני.

עוד נמסר כי לפחות שלושה מחסני אמל”ח איראניים הושמדו בתקיפה הראשונה כשבסך הכול בוצעו כמה סבבים של תקיפות.

גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הרוסית ‘ספוטניק’, כי מערכות הנ”מ הסוריות יירטו שמונה טילים מתוך עשרה ששוגרו על ידי המטוסים הישראליים מהמרחב האווירי של לבנון.

במקביל לדיווחים בסוריה, רשת ‘אל-מיאדין’ הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על גיחות שמבצע חיל האוויר הישראלי בגובה נמוך מעל צור וצידון.

אתמול התייחס נתניהו לתקיפות בסוריה ולכוחה הצבאי של ישראל: “ישראל מדורגת ככוח השמיני בעולם. זה בלתי יאומן. זה קורה כי אנחנו מטפחים בשיטתיות את עוצמתו של צה״ל ואת עוצמתם של הגופים הביטחוניים – המוסד והשב״כ – שמפליאים לעשות למען ביטחון ישראל במבצעים נועזים”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו ממשיכים ביד רמה למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. אנחנו עומדים לסיים את פירוק נשק המנהרות שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה, כמו שאנחנו עומדים לסיים את נטרול נשק המנהרות שהחמאס השקיע בו כל כך הרבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות