ח”כ דוד ביטן מעריך: “יהיו בחירות בחודש מאי, לנובמבר 2019 לא נגיע”

יו"ר הקואליציה לשעבר טען בשבתרבות בחדרה כי נתניהו יוכל לכהן גם אם יוגש כתב אישום: "זה לא ישנה שום דבר, החוק מאפשר לו להמשיך" • "חשבתי שהבחירות יהיו במרס, אבל ראש הממשלה התעקש על מאי - והוא זה שקובע"
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשע"ט / 01.12.2018 20:09

ח”כ דוד ביטן מעריך כי הבחירות לכנסת ייערכו בחודש מאי.

“הבחירות יהיו בסביבות חודש מאי, לא נגיע לנובמבר”, אמר  באירוע ‘שבתרבות’ בחדרה. “חשבתי שיהיו במרס, אבל ראש הממשלה התעקש על מאי – והוא זה שקובע”.

ביטן התייחס גם לחקירות ראש הממשלה ואמר כי גם אם יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום על שוחד – הוא ימשיך בתפקידו, כפי שהחוק מאפשר לו.

“כתב אישום בגין שוחד לא ישנה כלום. הוא ימשיך לנהל את המדינה, בהנחה שהוא ייבחר שוב. החוק מאפשר לו להמשיך בתפקידו. אז מה, פתאום החוק לא שווה?”

לדבריו, “אולמרט היה בממשלת מעבר בתקופת חקירותיו, ולכן היה עליו להתפטר כדרישת נתניהו אז. ראש הממשלה שנחקר כיום זכה לרוב בכנסת. זה השוני, ולכן הוא לא צריך ליישם את שדרש מאולמרט”.

ביטן העריך כי גם במידה ויוגשו כתבי אישום הדבר יארך כשנתיים. “התקשורת תוקפת את הליכוד. לא תוקפים את הממשלה כממשלה, אלא את נתניהו כנתניהו”.

על פסילת צ’יקו אדרי אמר: “הוועדה היא לא חובה. נתניהו הקים אותה אחרי פרשת בראון-חברון. אדרי נשלח לפוליגרף לאחר שהוועדה ידעה על הפגישה, ולכן במקרה הזה יש אפשרות לסטות מהחלטת הוועדה. הממשלה צריכה לדון בהחלטה, כי היה שם תיקו”.

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות