הרבי מסאטמר על גזירת החינוך: לא נשב בחיבוק ידיים, נצא למלחמה!”

במעמד 'יום ההצלה' של סאטמר, הכריז הרבי בפני רבבות חסידיו על מלחמה נגד גזירת החינוך המרחפת בימים אלו על היהדות החרדית בניו יורק: "לא נכנע. מי ממלא את בתי הסוהר ומי ממלא את בתי המסחר והמפעלים הגדולים כאן בניו יורק?"
נתן פרל
כ"א כסלו התשע"ט / 29.11.2018 11:22

רבבות חסידי סאטמר חגגו אמש (רביעי) בראשות האדמו”ר את יום כ”א כסלו – יום ההצלה ה-74 של האדמו”ר בעל ה’דברי יואל’ זצ”ל, באולם ‘איסט ווילאמסבורג’, הממוקם בפאתי שכונת ווילאמסבורג.

במשא השנתי שנשא האדמו”ר, הוא התייחס לגזירת חוק הגיוס החדש והכריז, כי “ילחמו שאף בחור לא יפול לרשת הציונית רחמנא ליצלן”.

האדמו”ר התייחס גם לגזירת החינוך המרחפת בימים אלו על היהדות החרדית  בניו יורק –  לפיה יאלצו ללמוד שש שעות לימודי חול – ואמר: “הגמרא אומרת – גבירה לוקה שפחה מקל וחומר.  אם בארץ הקודש יש גזירות, קל וחומר כאן בחו”ל, בניו יורק”.

האדמו”ר תקף: ” אנחנו מאשימים את שר החינוך של ניו יורק , שקשר קשר בוגדים עם הרשעים, לרדוף את היהדות החרדית בניו יורק. אנחנו רוצים בסך הכל לחנך את ילדינו על דרך התורה והמסורה מדור דור, הן בתלמודי תורה, הן בישיבות הקטנות וגם בבתי חינוך לבנות. הוא רוצה לשנות את כלל ישראל ולהעבירם על הדת, בדיוק כמו היוונים בשעתם – וכל כוונתו היא להרוס ולהחריב את כל מוסדות החינוך, שזה גזירת שמד”.

האדמו”ר המשיך: “מי מילל ומי פילל שכאן בדמוקרטיה הגדולה בתבל, יגיע זמן שיגזרו גזירה על החינוך”.

האדמו”ר הצהיר: “אני מכריז בזאת – ‘כלל ישראל לא יכרע ולא ייכנע בפני הרשעים, אפילו לא לפני שר החינוך, ובמסירות נפש ממש נעמוד על נפשינו שנוכל לחנך את ילדינו בחינוך התורה. עברנו בעבר הרבה זמנים של מסירות נפש ממש על תורותינו הקודשה וגם עכשיו נצא במלחמה גדולה נגד שר החינוך, בכל דרך, בלי שום פשרות והסכמים”.

סאטמר, יום ההצלה, תשעט

צילום: באדיבות מערכת בחצרות

הרבי הבהיר: “במדינה דמוקרטית יש חופש דת ואין להם זכות להתערב בדת שלנו. ואם שר החינוך רוצה לשפר את החינוך במדינת ניו יורק, יפנה בבקשה לבתי ספר הממשלתיים, לתקן את מה שמחנכים שם.
כבר 70 שנה אנחנו גרים בניו יורק, שזה כבר כמה דורות, ואפשר לראות את הפירות של החינוך היהודי מול החינוך שלהם.

“אין אצלינו במוסדות לא רוצחים ולא מעשה אלימות למיניהם, לא סוחרי סמים ולא גניבות. אפילו באחוזים, אנחנו מצליחים יותר מהתלמידים של בתי הספר הממשלתיים”.

הרבי המשיך: “נראה את אחוז בוגרי החינוך שלהם מול בוגרי החינוך היהודי – מי ממלא את בתי הסוהר? ומי ממלא את בתי המסחר והמפעלים הגדולים כאן בניו יורק? באחוזים אנחנו תורמים יותר לכלכלה עם הבוגרים של המוסדות שלנו, מול הבוגרים של המוסדות שלהם.

סאטמר, יום ההצלה, תשעט

צילום: באדיבות מערכת בחצרות

“ולכן הממשלה העלימו עין עד היום. הם הבינו שעל אף שהם משקיעים 25 אלף דולר לתלמיד בבתי הספר הממשלתיים מול כמה עשרות דולרים בתחבורה ושאר התקציבים אצלינו – הם מרוויחים הרבה יותר מהתלמידים של החינוך היהודי מול בוגרי החינוך שלהם”.

הרבי אמר נחרצות: “לא נשב בחיבוק ידיים, נלחם מלחמת חרמה על הזכיות שלנו, לחיות לפי הדת שלנו, ובעזרת ה’ נבטל את הגזירה הנוראה הזאת. לא נציית לשר החינוך בשום אופן. כמובן שזה יקרה רק באחדות, לשים את כל הפוליטיקות הקטנות בצד, ובכובד ראש לאחד את כל הקהילות וכל היהדות האורתודכסית, לנצל את הקשרים אצל שרי המדינה – עד בית המשפט הפדרלי. ובשם השם נעשה ונצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות