“למה הטייסים לא הושעו?” • דרישה לחקור את ‘אל על’ בארה”ב

נוסעים מ'טיסת השבת' זועמים על שהטייסים לא הושעו: פנו לרשות התעופה האמריקנית, ה-FAA, בדרישה לפתוח בחקירה נגד 'אל על' והטייסים • מתלוננים על עבירות בטיחות: המריאו כשרבים מהנוסעים אינם חגורים וחלקם משוחחים בנייד • בהמראה היו על רצפת המטוס מזוודות ותיקים רבים
חרדים 10
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 17:00

עשרות מנוסעי טיסה 002 של ‘אל על’, שהמריאה מניו יורק בליל שישי לפני כ-10 ימים ונחתה באתונה כדי למנוע חילול שבת – הודיעו היום (שני) כי יגישו בקשת חקירה לרשות התעופה בארצות הברית – ה-FAA, נגד חברת התעופה ואנשיה. כך מדווח שרון עידן ב’כאן’.

בקשת החקירה מתכוננת משום שארבעת הטייסים בטיסה לא הושעו מתפקידם בעקבות המקרה.

לפי הדיווח, הנוסעים, ברובם חרדים, טוענים כי הטייסים ביצעו מחטף, ובמקום לחזור לשער הטיסה, כדי לאפשר להם לרדת מהמטוס מבלי לחלל שבת, בחרו להמריא ובניגוד להוראות הבטיחות, עשו זאת כאשר רבים מהנוסעים אינם חגורים וחלקם אף משוחחים בנייד.

עוד הם טוענים כי במהלך ההמראה היו על רצפת המטוס מזוודות ותיקים רבים.

כפי שדווח בחרדים 10, הבוקר, בניסיון להביא לסיום את משבר ‘טיסת השבת’, שהסב לחברת ‘אל על’ נזק תדמיתי רב, הודיעה חברת ‘אל על’ כי תעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה ל-400 נוסעי הטיסה. זאת בשל מה שהוגדר על ידי החברה כ”אי נוחות שנגרמה ללקוחות החברה”.

“חברת אל על החליטה להעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי טיסה 002 מניו יורק לתל-אביב מתאריך 15 בנובמבר, נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה”, נמסר בהודעת ‘אל על’.

בחברה פרסמו גם ‘הבהרה’, לפיה לא הטילו דופי בציבור החרדי. “בנוסף מוצאת החברה לנכון לחזור ולהבהיר, כפי שכבר הבהירה בהודעה לתקשורת ביום 19 בנובמבר, כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח. כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על”.

“אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום כלשהו”, הובהר.

עם זאת, ‘אל על’ ממשיכה ומגבה את עובדיה, למרות שהפרשה כולה החלה בעקבות איחור של הדיילות לטיסה במספר שעות: “הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה”.

כפי שדווח בחרדים 10 – וביתר כלי התקשורת – ‘אל על’ תקפה לאחר אותה שבת את הנוסעים החרדים “שהשתוללו בטיסה”, לטענת החברה, ומסרה כי יוגשו נגדם תלונות במשטרה. עד היום לא הוגשה תלונה כזו.

ה’הבהרה’ שפורסמה היום, יותר מ-10 ימים אחרי פרוץ הפרשה, התקבלה בלעג בקרב הציבור החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו ההזדמנות להתעניין איך זה שאיח עובדים דתיים וחרדים בחברה שמתפרנסת יפה מהציבור הזה
    26/11/2018 17:09
    מאור