נתניהו יעלה את חוק הגיוס להצבעה – החרדים ייצאו מהמליאה

הצעת החוק תובא לאישור סופי, בקריאה שנייה ושלישית, ביום שני, בנוסח שגובש במשרד הביטחון - עם שינויים מינוריים • החוק צפוי לעבור גם ללא תמיכת החרדים, בשל תמיכת 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' • ליצמן ופרוש, שנפגשו היום עם נתניהו, הבהירו כי "לא ישברו את הכלים" • תיקונים? בעתיד
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התשע"ט / 21.11.2018 16:15

האם משבר חוק הגיוס בדרך לסיום? ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) בלשכתו עם סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כדי לבדוק כיצד תתנהל סיעת אגודת ישראל אם חוק הגיוס יאושר בשבוע הבא ללא השינויים שהסיעה דורשת לבצע.

חוק הגיוס החדש אמור להיות מאושר עד תחילת החודש – שבת הבאה – ולכן נתניהו מתכוון להעלותו להצבעה סופית, בקריאה שנייה ושלישית, כבר ביום שני הבא.

לחרדים 10 נודע, כי סגן השר פרוש – שנפגש תחילה עם נתניהו בתיאום עם ליצמן – הבהיר את כוונותיו מהן ניתן היה להבין כי לא יפריע להעביר את חוק הגיוס, אחרי שיעבור שינויים מינוריים בוועדה המיוחדת של הכנסת, בראשה עומד ח”כ דודי אמסלם.

לאחר הפגישה של פרוש, התקיימה פגישה בין נתניהו לסגן השר יעקב ליצמן, במהלכה סוכם כי הסיעות החרדיות ייצאו בזמן ההצבעה אל מחוץ למליאה – וכך החוק יעבור.

החוק צפוי לעבור גם ללא תמיכת סיעות אגודת ישראל, דגל התורה וש”ס, שכן סיעות יש עתיד וישראל ביתנו הכריזו הן יתמכו בחוק במידה שלא יעבור שינויים.

הפגישה היום התקיימה לאחר שביום שני שוחח ראש הממשלה עם ראשי יהדות התורה וש”ס, והביע רצון לקדם את הצעת החוק.

במהלך הפגישה התעניין נתניהו האם אחרי שיאושר החוק – החרדים יפרשו מהממשלה. משה גפני והשר אריה דרעי הבהירו שלא יפרשו מהממשלה, זאת בכפוף לעמדתם כי מדובר ב’חוק סביר’ שניתן יהיה לבצע בו שינויים, אם יזדקקו לכך, בממשלה הבאה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לעומת זאת, לא מסר בפגישה תשובה סופית.

היום, כאמור, הבהירו פרוש וליצמן כי הסיעה “לא תשבור את הכלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות