ראש העיר זכה ב-98.62% מהקולות. כעת הוא מתכוון לשנות את שמה

ראש העיר רונן פלוט מתכנן לשנות כמה שיותר מהר את שם העיר נצרת עלית כדי למנוע את הבלבול עם העיר השכנה נצרת • "אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם"
אריה ריבקינד
כ"ו חשון התשע"ט / 04.11.2018 21:52

רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עילית, מתכנן לשנות את שם העיר במטרה למנוע בלבול בינה לבין העיר השכנה נצרת.

פלוט, שזכה בבחירות האחרונות בשיעור תמיכה מדהים בכל קנה מידה של 98.62% מקולות התושבים, וב-13 מתוך 17 מושבים במועצת העיר, הודיע היום (ראשון) בכנס סיכום מערכת הבחירות כי הוא מתכוון להגיש את ההצעה לשינוי השם כבר בישיבת מועצת העיר הראשונה.

מה גורם לו לבצע את המהלך?

בנצרת עילית טוענים כי כבר עשרות שנים שהם נאלצים לתקן את אזרחי ישראל, במיוחד אלה המתגוררים במרכז,  שמתבלבלים בין נצרת עלית היהודית ונצרת הערבית ולהסביר שהן שתי ערים נפרדות לחלוטין, למרות שהן ממוקמות אחת ליד השניה והשם שלהן דומה.

“אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם”, אומר ראש העיר. “במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, וימתג אותה בזהות החדשה”.

בעירייה מציינים כי הבלבול אינו רק נחלת תושבי ישראל.  גם פקידי ממשלה ולעיתים אפילו חברי כנסת ושרים מתבלבלים.

בדיון במועצת העיר יוחלט האם להצביע על הצעות שיועלו לשם חדש לעיר או לפנות לציבור ולבקש ממנו הצעות לשם החדש.

“מה שבטוח” אומר פלוט, “שהגיע הזמן שהעיר תקבל שם וזהות. זה הגיוני שאנחנו מקבלים צ’קים של עיריית נצרת והם מקבלים צ’קים שלנו? זה הגיוני שאני מקבל בעירייה פרחים בחג המולד? הגיע הזמן לשים לזה סוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות