“כל היהודים צריכים למות”: 11 הרוגים מירי בבית כנסת בפיטסבורג

היורה, רוברט באוורס, כבן 43, גבר לבן, צעק: "כל היהודים צריכים למות" - לפני שפתח באש בבית הכנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג שבפנסילבניה • תחילה ירה בקומת הכניסה ואחר כך גם גם בקומת המרתף • נלכד בתום קרב יריות עם המשטרה • בבית הכנסת התקיים טקס ברית מילה • צפו
נתן פרל
י"ח חשון התשע"ט / 27.10.2018 19:23

 טבח בבית כנסת: 11 בני אדם נרצחו בבית כנסת של קהילת ‘עץ החיים’ בעיר פיטסבורג שבמדינת פנסילבניה, לאחר שגבר לבן נכנס פנימה וירה לכל עבר, בעת שבמקום התקיים טקס ברית מילה.

באירוע הירי נרצחו, 11 בני אדם, שלושה מהם שוטרים, ונפצעו ששה.

לפי כמה מהדיווחים, הרוצח – גבר לבן בשם רוברט באוורס, כבן 43, נכנס לבית הכנסת בסביבות השעה 9:45 בבוקר כשהוא מצויד ברובה מסוג AR15 ובשלושה אקדחים מסוג גלוק וכן תחמושת רבה.

במקום שהו כמה עשרות מתפללים.

לדבריהם, הוא צעק: “כל היהודים צריכים למות”, פתח באש בקומת הקרקע והרג ארבעה אנשים. אחר כך ירד לקומת המרתף ופתח באש גם שם – והרג כמה אנשים. לאחר מכן עלה לקומה השלישית והתבצר בה.

כעבור כשה הוא נפצע במהלך חילופי האש עם השוטרים שהוזעקו למקום, נלכד ונלקח לחקירה.

ראש משרד ה-FBI בפיטסבורג בוב ג’ונס אמר במסיבת עיתונאים כי הבולשת נמצאת בשלבים מוקדמים של החקירה: “נבחן את כל ההיבטים של חיי החשוד. אני רוצה שאנשי פיטסבורג ידעו שאנחנו נעבוד מסביב לשעון. זוהי זירת הפשע הנוראית ביותר שראיתי ביותר מ-20 שנות פעילות בבולשת הפדראלית. ללא התגובה המהירה והאמיצה של השוטרים בפיטסבורג, האירוע היה חמור הרבה יותר”.

מנהל מחלקת ביטחון הציבור בפיטסבורג, וונדל היסריץ’ אמר כי האירוע ייחקר כפשע שנאה, וכי ה-FBI יוביל את החקירה. “יש לנו עצור מהזירה ואנחנו עדיין בודקים אם יש עוד מעורבים. אין עדויות למטענים בזירה. זו זירה מזעזעת, אחת הגרועות שראיתי”.

כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום בעקבות הירי ותושבי השכונה התבקשו להישאר בבתים.

לפי ההערכות, בבית הכנסת שהו בעת האירוע עשרות בני אדם.

היורה צייץ בטוויטר שעתיים לפני הטבח נגד ארגון HIAS היהודי המסייע למהגרים. “אני לא יכול לשבת ולצפות בבני עמי נטבחים. אני נכנס”.

חברת הקהילה היהודית בעיר קת’רין ספיץ-כהן אמרה בשיחה עם דב גיל-הר ב’כאן’:”מדובר בקהילה יהודית קטנה. אנו שומעים תמיד על מעשי הטרור האלה בכל העולם אך התחושה כשזה קורה כאן בלב הקהילה היהודית מציאות מכה בפניך. זה עוצר נשימה. לא האמנו שזה יגיע לקהילה שלנו”.

מתפלל בבית הכנסת סיפר כי בבית הכנסת אמורה הייתה להתקיים באותה עת ברית מילה, מה שמשך יותר אנשים לבניין. “במהלך השבוע דלתות בית הכנסת נעולות אבל בשבת אנו משאירים את הדלתות פתוחות”.

בעקבות פיגוע הירי בבית הכנסת ‘עץ החיים’ בפיטסבורג, הועלתה הכוננות בחלק מבין המתקנים המזוהים עם ישראל או עם יהודים בארצות הברית.

מושל ניו יורק הורה להגביר את האבטחה על מרכזים יהודיים ובתי כנסת במדינתו. כך נעשה גם בסן פרנסיסקו שבקליפורניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם יהודים רפורמים לא עלינו
    27/10/2018 20:08
    משה טיקוצקי
  1. מסכנים