סקר: הליכוד ממשיך להתחזק: 32 מנדטים • וכיצד תשפיע כניסת גנץ לפוליטיקה?

מסקר מנדטים שהתפרסם במהדורה המרכזית של 'החדשות' עולה: הליכוד ונתניהו ממשיכים להוביל - ובפער ניכר • מפלגתו של לפיד נחלשת ל-18 מנדטים • אבי גבאי נותר הרחק מאחור עם 12 מנדטים • בנט מקבל 10, יהדות התורה - 7, וש"ס - 6 • 38%: נתניהו הכי מתאים
חרדים 10
כ"ט תשרי התשע"ט / 07.10.2018 21:17

מסקר חברת החדשות שפורסם הערב (ראשון)  במהדורה המרכזית עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה נותרת המפלגה הגדולה בישראל ומתחזקת ב-2 מנדטים – ל-32  מנדטים.

הסקר נערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’, בשיתוף אייפנל.

לפי הסקר, המפלגה השנייה בגודלה היא ‘יש עתיד’ עם 18 מנדטים, ‘המחנה הציוני’ בראשות אבי גבאי ממשיכה להיחלש – ל-12 מנדטים. גם הרשימה המשותפת מקבלת בסקר 12 מנדטים.

אחריהן ניצבות הבית היהודי שמתאוששת ל-10 מנדטים, יהדות התורה וכולנו – 7 מנדטים כל אחת. הרשימה בראשות אורלי לוי-אבקסיס ממשיכה להתחזק ל-6 מנדטים- מנדט יותר ממפלגתה הקודמת ‘ישראל ביתנו’, שמקבלת בסקר 5 מנדטים. גם ש”ס מקבלת בסקר 5 מנדטים.

מרצ מתחזקת ומקבלת 6 מנדטים.

בסקר נבדק גם  עד כמה כניסתו של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ למערכת הפוליטית תשנה את התמונה: אם היה מקים מפלגה חדשה בראשותו ויתר המפלגות היו נשארות כמות שהן, סיעתו של גנץ הייתה מקבלת 12 מנדטים, הליכוד הייתה יורדת בשני מנדטים ויש עתיד נחתכת ל-13 מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת הייתה נותרת עם 12 מנדטים, והמחנה הציוני יורדת ב-2 מנדטים ל-10 בלבד.

גם כולנו נחלשת במנדט ויורדת ל-6, יחד עם אורלי לוי אבקסיס שתקבל רק 5 מנדטים.

באשר לשאלה מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה, בנימין נתניהו זוכה לתמיכה הרבה ביותר עם 38% תמיכה – יותר מכל מתחריו גם יחד.

בפער ניכר ניצבים מאחוריו בני גנץ עם 12%, יאיר לפיד – 9%, אביגדור ליברמן – 5%, אבי גבאי – 5%, ונפתלי בנט שמסתפק באחוז אחד בלבד.

18% השיבו שאף אחד מהאישים לא מתאים, 13% השיבו שאינם יודעים או סירבו לענות.

על פי חלוקת הגושים, הימין כיום הוא הגוש הגדול ביותר עם 54 מנדטים בסך הכול. גוש מרכז-שמאל עם 36 מנדטים, החרדים עם 12 – מספר זהה של מנדטים לערבים, ואורלי לוי-אבקסיס כאמור, שטרם הזדהתה פוליטית, עם 6 מנדטים.

הסקר נערך היום בקרב 517 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל, עם טעות דגימה מרבית של 4.4%.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות