5 חודשים אחרי החשיפה של חרדים 10: כלי תקשורת מדווחים על ביקור הרב לאזאר באירן

חמישה חודשים לאחר שחרדים 10 דיווח בזמן אמת על ביקורו של רבה של רוסיה בטהרן, מדווחים היום כלי תקשורת על הביקור בקהילה היהודית
נתן פרל
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 09:13

 5 חודשים אחרי הדיווח בזמן אמת באתר חרדים 10:  בערוץ 7 דווח על הביקור ביום שישי האחרון, בעוד אתר ynet דווח הבוקר (ראשון) כיהרב הראשי של רוסיה, ברל לזר, ביקר לאחרונה בחשאי בטהרן בשליחותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין”.

כבר במהלך הביקור דווח אתר חרדים 10:

“רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, יצא למסע חשאי במדינה איסלאמית העויינת את ישראל.

גורמים ברוסיה אמרו לכתב חרדים 10, כי הנסיעה היתה אמורה להתקיים כבר  בחודש שעבר, כאשר על פי התכנית הרב היה אמור להביא עמו גם מצות לקהילה היהודית, אולם לבסוף המסע נדחה.

שייע דייטש, איש אמונו של הגר”ב לאזאר, צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו: ‘צאתכם לשלום וברכת הצלחה גדולה לכבוד הרב הראשי שליט״א, במסע החשוב והחשאי למען אחינו בני ישראל! כשיתאפשר, יבואו בע״ה עדכונים'”.

ב-ynet דווח הבוקר, כי “הרב לזר, מהאנשים הקרובים ביותר לפוטין, היה חלק מפמלייתו של ראש הבית התחתון ברוסיה (הדומה) ויאצ’סלב וולודין, שהגיע לביקור בן 24 שעות בראש משלחת רוסית גדולה שקיימה שיחות בפרלמנט האיראני.

“את ההחלטה לצרף את לזר למשלחת קיבל נשיא רוסיה פוטין. האיראנים התנגדו בתחילה לצירופו לטהרן של הרב היהודי, אולם הרוסים היתנו את קיום הביקור – שנועד לשפר את קשרי הסחר בין איראן לרוסיה – בהצטרפות הרב למשלחת.

“הביקור נערך ב-9 באפריל, מיד לאחר חג הפסח. הרב לזר יצא עם אחד מעוזריו והשניים דאגו להביא עימם אוכל כשר לטיסה”.

עוד נאמר בדיווח, כי “במהלך הביקור בטהרן יצא הרב לזר לביקור נדיר במוסדות הקהילה היהודית בטהרן. הוא ביקר בבית הכנסת המרכזי ובבית ספר יהודי.. במהלך ביקורו עסק הרב אך ורק בסיוע לקהילה היהודית בשמירה על אורח חיים יהודי כשר במדינה מוסלמית שיעית. הוא נפגש עם ראשי הקהילה היהודית בעיר, שמע על הקשיים וצפה בילדים יהודים שמגיעים השכם בבוקר למוסדות הקהילה היהודית ומקבלים ארוחת בוקר לפני שהם הולכים לבית הספר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות