פגע בראש של חבר: בן ה-14 שקפץ מגשר לירדן וטבע – נפטר מפצעיו

בבית החולים 'זיו' בצפת נקבע מותו של הנער אחיה ערקי ז"ל מבני ראם, שקפץ מגשר לנהר הירדן - וטבע • מחקירה ראשונית של המשטרה עולה: הנער, שהיה בטיול יחד עם קבוצה מחבריו, קפץ ממקפצה מאולתרת, פגע בראש של חבר שהיה בנהר - וטבע • הלוויתו הלילה סיסודות
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ח / 01.08.2018 21:21

הנער אחיה ערקי ז”ל, בן ה-14 מהיישוב בני ראם, שנחבל אחר הצהרים (רביעי) בראשו לאחר שקפץ אל נהר הירדן מגשר ירדנית, סמוך לדגניה א’, ונפצע באורח אנוש – נפטר הערב מפצעיו בבית החולים ‘זיו’ בצפת.

הלווייתו תתקיים בשעה 2 בלילה בבית העלמין ביסודות.

מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר: “למרות מאמצי צוות הרופאים והאחיות, בטיפול נמרץ ילדים, להציל את חייו של הנער בן ה-14 שהובא בצהריים במצב קריטי, מונשם ומורדם – נפטר הנער.

“הוריו ובני משפחתו לצדו. המערך הסוציאלי בזיו מסייע להם.

“הנער הובא בצהריים על ידי מסוק מד”א מאתר ירדנית, לאחר שכנראה קפץ מגשר למים רדודים, נפגע בראשו וטבע.

“אנו משתתפים בצער המשפחה”.

מחקירה ראשונית של חוקרי משטרת ישראל עולה, כי הנער – שהיה בטיול יחד עם קבוצה של נערים בני גילו – קפץ לנהר הירדן ממקפצה מאולתרת, פגע בראש של חבר שהיה בנהר, ככל הנראה צלל למים וטבע, עד אשר אזרחים שהיו במקום משו את הנער מהמים.

חובש רפואת חירום של מד”א, משה פטר, סיפר לאחר מאמתי ההצלה: “כשהגעתי עם האופנוע לגדת הנחל ראיתי נער כבן 14 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד”א.

“התחלתי מיד להעניק לו טיפול רפואי מתקדם, כשבמקביל סיפרו לי שהוא קפץ למים ואיבד את ההכרה לאחר שנחבל בראשו. יחד עם צוותים נוספים שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק העברנו אותו לשטח פתוח סמוך במרחק של מספר מאות מטרים, שם נחת מסוק מד”א שפינה את הנער במצב קשה מאוד ולא יציב לבי”ח, תוך כדי המשך טיפול רפואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות