ניסים זאב איים בתביעה נגד הסרט על שס: נעשה לי עוול היסטורי

הסרט 'הבלתי רשמיים', המגולל את הקמת ש"ס, קוצר שבחים, אבל הרב ניסים זאב - זועם: הגיבור המרכזי נקרא על שם אחד משותפיו להקמת המפלגה, אך שמו לא מופיע • 'באם לא יתוקן העוול ההיסטורי לאלתר, נפתח בהליכים אשר יכללו צו מניעה מידי נגד הקרנת הסרט ותביעה לפיצוי'
אריה ריבקינד
כ' אב התשע"ח / 01.08.2018 20:41

ח”כ לשעבר מש”ס, הרב ניסים זאב, שיגר היום (רביעי) מכתב לבמאי הסרט ‘הבלתי רשמיים’ וליחצנית המייצגת אותו, בו הוא מאיים בתביעה – מאחר שהסרט חוטא, לדבריו, לאמת ההיסטורית. כך חשף הערב יאיר שרקי ב’החדשות’.

“נפתח בהליכים משפטיים שיכללו צו מניעה נגד הקרנת הסרט”, מאיים הרב ניסים זאב במכתב ששיגרה עורכת דינו, מלכה זקלר עזראן.

הסרט המדובר, שביים אלירן מלכה, מגולל את הקמתה של תנועת ש”ס, ועוסק בתקופה שבה הקימו ניסים זאב, שלמה דיין ויעקב כהן את הקמת התנועה הקדושה. הגיבור הראשי בסרט הוא יעקב כהן, אותו מגלם השחקן החרדי שולי רנד.

אלא שלדברי ניסים זאב, שמו לא מוזכר בסרט, כמו גם שמו של דיין. לעומת זאת, רק שמו של יעקב כהן – המקבל את עיקר הקרדיט כהוגה תנועת ש”ס, מוזכר בו.

משום כך, טוען ניסים זאב, הסרט לא מתאר את הדברים כפי שאכן התרחשו וכי הוא נפגע מכך.  בעקבות, כפי שמדווח שרקי, הוא איים לתבוע את הבמאי ואת ההפקה.

עורכי דינו כתבו: “עקב העיוות ההיסטורי המוצג בסרט ‘הבלתי רשמיים’ באשר למייסדי ומקימי תנועת ש”ס הנך נדרש איפה לתקן את העוול בדרך שתהיה מוסכמת על הרב ניסים זאב, ותפורט בכתב שיופיע גם באמצעי התקשורת וגם בסרט”.

הם הוסיפו: “באם לא יתוקן העוול ההיסטורי לאלתר אנו נפתח בהליכים משפטיים אשר יכללו צו מניעה מידי נגד הקרנת הסרט ויכללו גם תביעה לפיצוי על כל הנזקים שנעשו עד היום וייגרמו בעתיד”.

יוצרי הסרט לא הגיבו באופן רשמי, אך גורמים בסביבתם הסבירו ל’החדשות’, כי כלל לא מדובר בסרט דוקומנטרי, אלא בסרט העוסק באווירה של אותם ימים ולא בדברים כפי שהתרחשו הלכה למעשה – ולכן הטענות שבפי הרב זאב חסרות בסיס.

למרות זאת, ניסים זאב נפגע. הוא אומר שמרגע שהזכירו את השם האמיתי של יעקב כהן ולא את שמו – נוצרה אשליה שכך התנהלו הדברים.

הרב ניסים זאב הודח על ידי יו”ר ש”ס אריה דרעי מרשימת ש”ס לקראת הבחירות לכנסת ה-20. בשנתיים האחרונות הוא שוקד על כתיבת ספר, שיגולל את סיפור הקמתה של ש”ס, אותה יזם.

ניסים זאב

ניסים זאב

דף הטוויטר של יאיר שרקי

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק הוא הקים את ש"ס
    02/08/2018 10:51
    א
  1. כל הכבוד

  2. ש"ס הצלחה בגלל הקיפוח ולא בגלל ניסים זאב
    02/08/2018 11:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה יפה שהוא הקים את ש”ס אך המפלגה עלתה בזכות הקיפוח ולא בזכות האיש ניסים זאב הוא לא הסיבה שהמפלגה הצלחה אלא הוא האיש שהיה לייצוג האנשים המקופחים. ולכן זה לא אומר שהוא צריך תמיד להיות בראש המפלגה ו רק לרצות ששמו יהיה מוזכר בכל מקום .. אם היה עושה את זה לשם שמיים הוא לא היה מחפש תמיד פירסום. ש” זה מפלגה של העם הספרדי.. ולא נכס ששל ניסים זאב

  4. זו בושה להיות חתום על הקמת שס, שכן המפלגה הזו הוקמה ע"י השטן.
    02/08/2018 21:31
    השדה מימונה
  5. הברברים ממרוקו שכלל אינם יהודים גוירו ע”י הרבובדיה בצורה גורפת.