75% מש”ס ו-74% מיהדות התורה תומכים בחוק הלאום

לפי סקר 'וואלה', קיימת תמיכה של 85% בקרב מצביעי הימין בחוק הלאום, לעומת התנגדות של 75% בקרב מצביעי שמאל • קונצנזוס בקרב תומכי הליכוד: 92% ממצביעי המפלגה הביעו תמיכה • לפי הסקר, הליכוד מוביל בענק, יהדות התורה עולה, וש"ס רק עם ארבעה
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ח / 30.07.2018 15:24

רוב הציבור הישראלי תומך בחוק הלאום. כך עולה מסקר וואלה ו-Panel Politics שבחן על העמדות כלפי החוק שאושר בסוף מושב הקיץ של הכנסת.

על פי הממצאים, כ-58% הביעו תמיכה בחוק ואילו כשליש מהציבור – כ-34% מתנגדים לו.

מהסקר עולה, כי החוק זוכה לתמיכה גורפת במיוחד בקרב מצביעי ימין – 85%, אך במקביל מעורר התנגדות חזקה מאוד בשמאל, כש-75% ממצביעי השמאל השיבו שהם מתנגדים לחוק.

בקרב מי שמגדיר עצמו מצביע מרכז קיימת חלוקה כמעט שווה – 49% תומכים בחוק ו-45% מתנגדים.

לפי הסקר, 92% ממצביעי הליכוד הביעו תמיכה בחוק, ורק 4% אמרו שהם מתנגדים, בנוסף, 97% ממצביעי הבית היהודי תומכים בחוק ורק 3% מתנגדים.

מהצד השני של המפה הפוליטית – באופוזיציה, עולה כמעט תמונת מראה: 71% ממצביעי המחנה הציוני, 89% ממצביעי מרצ, ו-100% ממצביעי הרשימה המשותפת מתנגדים לחוק.

במפלגות המרכז התמונה חצויה: 48% ממצביעי יש עתיד תומכים בחוק, ו-46% מתנגדים; בכולנו – 60% תומכים ו-40% מתנגדים.

עוד עולה מהסקר כי מצביעי הסיעות החרדיות תומכים בו ברוב מכריע: 75% ממצביעי ש”ס ו-74% ממצביעי יהדות התורה הביעו בו תמיכה.

במקביל לתמיכה החזקה בחוק הלאום, ישנה גם תמיכה גדולה בציבור למאבקה של העדה הדרוזית: 54% מהמשיבים לסקר, שנערך על ידי הסוקר מנחם לזר, בקרב פאנל אינטרנטי של כ-532 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, אמרו שהם חושבים שמאבק הדרוזים צודק, ורק 23% אמרו שאינו צודק. 23% נוספים אמרו שהם אינם יודעים.

ומה באשר למפת המנדטים?

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה נותרת המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, ירידה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם בתחילת החודש עם 35 מנדטים.

אחריה יש עתיד עם 19, עליה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם (17) והמחנה הציוני עם 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת מאבדת שני מנדטים מהכנסת הנוכחית ויורדת ל-11 בסקר.

הבית היהודי עם עשרה מנדטים, יהדות התורה עם שמונה, וישראל ביתנו וכולנו עם שישה. גם מפלגתה החדשה של ח”כ אורלי לוי אבקסיס שומרת על יציבות עם שישה מנדטים.

לפי הסקר, מרצ עם חמישה מנדטים, וש”ס סוגרת את הרשימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות