ליברמן יחל בימים הקרובים בהליך בחירת הרמטכ”ל • איך זה יתבצע?

התהליך יכלול שישה שלבים ובהם התייעצות עם בכירים במערכת מדינית והביטחונית בעבר ובהווה • "יש לנו מועמדים מצוינים. הליך הבחירה יהיה סדור, שקול ואחראי"
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ח / 26.07.2018 19:08

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צייץ היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי יתחיל בימים הקרובים בהליך בחירת הרמטכ”ל הבא –  שיחליף את גדי איזנקוט בתחילת שנת 2019.

הליך הבחירה גובש על בסיס חוות דעת הפרקליט הצבאי הראשי ויכלול שישה שלבים.

ראשית, תתבצע התייעצות עם בכירים לשעבר: ראשי ממשלה, שרי ביטחון, רמטכ”לים ומפקדים בכירים בעבר. בהמשך תתבצע התייעצות עם הרמטכ”ל הנוכחי, גדי איזנקוט.

אחר כך יראיין שר הביטחון את המועמדים לתפקיד, שיועברו לאישור ‘הועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים’ על מנת לוודא שכולם עומדים בדרישות הוועדה וכשירים לתפקיד הרמטכ”ל.

אחר כך ליברמן יגבש את עמדתו כלפי המועמד המוביל, תוך התייעצות עם ראש הממשלה.

בשלב השישי והאחרון יאושר המינוי בממשלה.

שר הביטחון אמר היום (חמישי): “לקראת סיום כהונתו של הרמטכ”ל ב-31 בדצמבר, אתחיל בימים הקרובים בסבב התייעצויות ופגישות עם מועמדים שונים, כדי לבחור את הרמטכ”ל הכי טוב לצה”ל”.

הוא הוסיף: “הצבא ימשיך להתמודד בשנים הקרובות עם איומים הולכים ומתגברים בכמה חזיתות, קרובות ורחוקות. למינוי הרמטכ”ל תהיה משמעות קריטית בעיצובו של צה”ל אל מול האתגרים הרבים. למזלנו, יש לנו מועמדים מצוינים. הליך הבחירה יהיה סדור, שקול ואחראי ובסופו אבחר את הרמטכ”ל הטוב ביותר, שיידע להוביל את צה”ל לניצחון בשדה הקרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות