אם הזריקה ל-5 ילדיה אינסולין כדי להונות המדינה; פעוט במצב קשה

פרשה חמורה של התעללות נוראה בחסרי ישע: 'שערי צדק' חשד כי פעוט כבן שנה וחצי שאושפז פעמיים עקב פרכוסים בלתי נשלטים מקבל תרופה לגופו מגורם חיצוני • בחקירה עלה: האם החדירה לגופו, כמו לכמה מאחיו, תרופת אינסולין • החשד: ההורים קיבלו מהביטוח לאומי כ-800 אלף שקל
חיים טוויל
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 19:06

משטרת ישראל עצרה זוג הורים, הורים לעשרה ילדים, תושבי שכונה חרדית בצפון ירושלים, בחשד להתעללות ופגיעה בבנם הפעוט וחמישה מילדיהם הנוספים, באמצעות החדרת תרופות לגופם שלא לצורך וקבלת כספים במרמה מהביטוח הלאומי במשך שנים.

ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה, שכונתה “מתוק כשמר לי”, שהתנהלה תחת צו איסור פרסום, בתחילת חודש יוני אז התקבל דיווח מהנהלת בית החולים שערי צדק, לפיו בחודשיים האחרונים אושפז פעמיים פעוט כבן שנה וחצי, עקב פרכוסים בלתי נשלטים מהם סבל בביתו.

במהלך האשפוז הראשון נאלצו הרופאים לנתח אותו במוחו ולהחדיר נקז לקנה הנשימה בגרונו. לאחר שמצבו התייצב, הועבר התינוק לשיקום, אך בחלוף זמן קצר שב יחד עם אמו לבית החולים בטענה שחלה הרעה במצבו.

במהלך האשפוז הנוסף, התקשו הרופאים לייצב את מצבו. הם גם הבחינו בכך שכשהאם שוהה במחיצתו במשך כמה שעות, רמת הסוכר שנמדדת אצלו נמוכה מאוד, וכשהיא נעדרת – רמת הסוכר מתייצבת.

באותה העת דיווחה אחת האחיות לרופאים שהיא הבחינה באם כשהיא מחזיקה בידה מזרק ומסתירה אותו בתיק שלה.

בבדיקה של מקור האינסולין בגופו של הילד נמצא שהוא מקבל אינסולין מגורם חיצוני.

בשלב הזה בית החולים פנה למשטרת ירושלים שם החלה, כאמור,  חקירה סמויה.

חוקרי המשטרה, שמיד פעלו בשיתוף עם הנהלת בית החולים וגורמי הרווחה בעיריית ירושלים, ביצעו מגוון פעולות חקירה שונות וסמויות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שהעלו חשד כנגד אמו של הפעוט שהיא זו שככל הנראה מחדירה לגופו את תרופת האינסולין המביאה לדרדור במצבו הבריאותי ומעכבת החלמתו.

ביום 3.7, עצרו חוקרי המשטרה את האם ואב, בשנות ה-30 לחייהם, והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד ‘להתעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי’, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וקבלת דבר במרמה.

במסגרת החקירה הגלויה התחזק חשדם של חוקרי המשטרה כי האם התערבה במכוון בבריאותו של הפעוט, ועל פי החשד לאורך השנים האחרונות בבריאותם של ילדיה הנוספים, על מנת ליצור מצג שווא שהינם חולים במחלת ‘הסוכרת’, וזאת על פי החשד לשם קבלת קצבה חודשית מהביטוח הלאומי בעבור 5 מילדיה.

עוד עלה, על פי החשד, כי לאורך השנים האחרונות ההיקף הכספי אותו קיבלו הזוג כקצבה מביטוח לאומי עומד על כ-800 אלף שקל.

צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עלה עוד, כי האם חשודה בכך שלפני כמה שנים הצליחה לקבל בעורמה חוות דעת מבית החולים שערי צדק, בהן נקבע כי יש לטפל בחמישה מילדיה כחולים במחלת הסוכרת.

עוד עולה מהחקירה, כי בעבר האם טיפלה במשך כמה שנים בילד חולה סוכרת, וההערכה היא שבאותה תקופה  רכשה מידע ובקיאות בדרכי הטיפול, ובתסמיני המחלה – מה שאיפשר לה לנהל את כל מערך התרמית, ולהכין היטב את הילדים כך שיעברו את בדיקות הדם בבית החולים ובביטוח הלאומי.

על פי החשד, האם פנתה עם חוות הדעת אל הביטוח הלאומי, שם אושרה לה קצבה חודשית לכל אחד מחמשת הילדים כשבסך הכל קיבלה המשפחה סכום של כ-15 אלף שקלים מדי חודש.

בשלב זה העבירה המשטרה דיווח לחוקרי בטוח לאומי שפתחו בחקירת המקרה.

לבקשת משטרת ישראל נערכה חוות דעת רפואית באשר למצבם הבריאותי של כלל ילדיהם של הזוג, בה התברר כי אף אחד מהילדים אינו חולה ומעולם לא חלה במחלת הסוכרת וכאמור בהתאם לכך מעולם לא נזקקו לטיפול באמצעות אינסולין.

מחקירת הילדים עצמם עולה, כי האם הנחתה אותם כיצד לבדוק אחד לשני כמה פעמים ביום את רמת הסוכר ובמידת הצורך גם להזריק אחד לשני אינסולין.

גורם משטרתי אמר לחרדים 10, כי האם לימדה את ילדיה כיצד לחיות כחולי סוכרת, למרות שהם לא היו כאלה.

עוד עלה החשד מהחקירה שההורים נהגו מעת לעת להכות את הילדים במקלות מעץ וממתכת, ובחקירתם הצדיקו זאת כשיטת חינוך.

האב החשוד שוחרר על ידי בית משפט בתנאים ביום ראשון, למעצר בית אצל קרובי משפחה.

היום הובאה האם החשודה לדיון בבית המשפט שהאריך את מעצרה עד ליום 24.7.18.

יצוין, כי האם מכחישה בחקירותיה את החשדות שמעלים נגדה וטוענת כי טיפלה בילדים כפי שטיפלה מתוך שכנוע שהם אכן חולי סוכרת.

במשטרה ובפרקליטות, לעומת זאת, סבורים שהכול נעשה כדי לקבל את קצבת הביטוח הלאומי.

גורמי הרווחה שליוו את החקירה מראשיתה פעלו לטיפול על מנת שלא לנתק את הילדים משגרת יומם.

במהלך ייחודי שיזמו גורמי הרווחה בעירייה גובש פתרון מיטבי עבור הילדים שימנע את פיזורם במשפחות שונות והפרדתם אחד מהשני בתקופת בדיקת המקרה.

גורמי הרווחה גייסו משפחה אומנת שתגיע ותשהה בבית המשפחה יחד עם הילדים, ובכך תישמר שגרת יומם בביתם ובסביבתם הרגילה ותימנע הפרדתם, כדי להעניק להם את כל הסיוע המקצועי והאישי ולתת מענה לכל צרכי הילדים.

משטרת ישראל מציינת כי הערנות בכל הנוגע לשינוי בהתנהגות, מצב בריאותי חריג אצל ילדים הינה משמעותית ביותר באיתור פגיעות בקטינים. “משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות עם קבלתו של כל דיווח, ובדגש על עבירות התעללות ואלימות מכל סוג המבוצעות נגד קטינים וחסרי ישע שלעיתים מבוצעות תוך ניצול הורות, הכרות וחברות”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות