“לא אעשה שקר בנפשי”: גם השר אזולאי פרש מהוועדה

אחרי רגב ושקד, גם שר הדתות הודיע על פרישתו מהוועדה שאמורה לאשר את הרחבת 'הכותל הרפורמי' • הוועדה התכנסה, אבל ההחלטה על ההרחבה נדחתה למועד בלתי ידוע • דוד אזולאי לראש הממשלה: "הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס של הועדה"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ח / 08.07.2018 10:28

השר לשירותי דת דוד אזולאי הודיע הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו להתפטר מהוועדה למקומות הקדושים.

פרישתו של אזולאי תשנה באופן מוחלט את הרכב הוועדה: אם עד לפני שבוע היו חברים בה השר לשירותי דת, השרה מירי רגב והשרה איילת שקד, כעת יובילו אותה ראש הממשלהו, השר יובל שטייניץ ושר נוסף מהליכוד.

למרות ההתפטרות, ועדת השרים למקומות קדושים התכנסה הבוקר.

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי נתניהו לא קיבל את התפטרותו של אזולאי, והחליט לכנס את הוועדה בהרכב חסר. עם זאת, הוועדה לא הצביעה על אישור העבודות במתחם ‘הכותל הרפורמי’ – וההחלטה נדחתה למועד בלתי ידוע.

השר אזולאי שיגר את התפטרותו במכתב לראש הממשלה בו כתב: “נוכח הודעות שרת המשפטים ושרת התרבות כי אינן יכולות לתמוך בוועדת השרים בהחלטה שתאפשר הקמת רחבה חדשה המיועדת לתפילה מעורבת של נשים וגברים שלא לפי ההלכה והרבנות הראשית לישראל, ולאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הועדה להרכב חדש וספציפי, על מנת שתוכל להשיג רוב להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי.

“הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין ואין זה אלא מס שפתיים. אינני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך כזה”, כתב אזולאי.

הלחצים על השר אזולאי לפרוש מהוועדה גברו בסוף השבוע, בין היתר לאחר שרבה של ירושלים, הראשל”צ הגרש”מ עמאר, שלח לו מכתב ובו ביקש ממנו לפרוש מתפקידו, כדי לעכב את אישור שיפוץ הרחבה הדרומית.

המועמדים להחליף את השר אזואלי בוועדה  הם השרים צחי הנגבי וחיים כץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות