חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה: 63 בעד 37 נגד • ליצמן: נגד הסנקציות

ליצמן: "התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת המועצת" • השר ליברמן: "אני מקווה שהחוק יאושר, ככתבו וכלשונו, בקריאה שניה ושלישית עוד במושב הזה" • יואל חסון: 'יש עתיד' שהצביעה היום אמון בממשלת נתניהו כסיעה באופוזיציה, אירוע היסטורי מפוקפק"
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 01:30

מליאת הכנסת אישרה  הערב (שני) את חוק הגיוס בקריאה ראשונה: 63 ח”כים הצביעו בעד החוק, 37 התנגדו.

הקואליציה הצביעה בעד החוק, כמו גם חברי מפלגת יש עתיד מהאופוזיציה. יהדות התורה וש”ס התנגדו. חברי הרשימה המשותפת לא נכחו במליאה בעת ההצבעה.

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן אמר לאחר אישור החוק: “התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה. לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי. לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הכנסת גילתה אחריות ואישרה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה. לפני 4 חודשים טרפדנו חוק גרוע שעשה צחוק מהשוויון בנטל. הלילה התייצבה רוב הכנסת מאחורי החוק של מערכת הביטחון. הממלכתיות ניצחה את הספינים והמחלוקות. אני מקווה שהחוק יאושר, ככתבו וכלשונו, בקריאה שניה ושלישית עוד במושב הזה”.

ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “החוק עבר בסיוע נחוש של ‘יש עתיד’ שהצביעה היום אמון בממשלת נתניהו כסיעה באופוזיציה, אירוע היסטורי מפוקפק… אם לא היתה תומכת, החוק לא היה עובר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות