פילוג באופוזיציה על חוק הגיוס • לפיד: ברור שנתמוך בחוק שלנו

המחנה הציוני: נהפוך את ההצבעה להצבעת אי אימון בממשלה • יו"ר מרצ: "החוק הזה הוא ישראבלוף, והראשונים לדעת זאת הם החרדים. אומרים בקריצת עין שיצביעו נגד, אבל מאד אוהבים אותו" • לפיד דוחה המתקפה: "מדובר בחוק שלנו ולא במקרה החרדים מתנגדים. יש בו סנקציות פליליות"
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ח / 30.06.2018 21:57

ח”כ  יאיר לפיד דוחה את הביקורת שהטיחו בו המחנה הציוני ומרצ, ומבהיר כי מפלגתו תצביע בעד חוק הגיוס, שיעלה לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה – ביום שני הקרוב.

“ברור שנתמוך. מדובר בעצם בחוק של יש עתיד ולא במקרה החרדים מתנגדים לו. העקרונות הבסיסיים שלו לקוחים מהחוק שהעברנו בממשלה הקודמת, הרמטכ”ל וצה”ל חתומים עליו, ומה שהכי חשוב – הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים ייצאו לעבודה”, אומר לפיד.

לדברי לפיד, החוק המוצע כולל, בניגוד לטענות, סנקציות פליליות: “החוק קובע במפורש שאם אחרי שלוש שנים החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, הסנקציות הפליליות יכנסו לתוקף. בנוסף החוק קובע שמשתמטים (גם חילונים) ילכו לכלא”.

לגבי הטענות על כך שהוא מועל בתפקיד האופוזיציה להפיל את הממשלה, בעצם תמיכתו בחוק, אומר לפיד: “זה בהחלט תפקידה של האופוזיציה להפיל את הממשלה. אלא שהממשלה לא תיפול אם החוק לא יעבור. זה סתם משפט שמישהו אמר וכולם חוזרים עליו. אם החוק לא יעבור הממשלה פשוט תלך לבג”ץ ותבקש הארכה”.

לדבריו, “החברה הישראלית תתפרק אם לא יתקיים החוק הבסיסי שלכולם יש אותם זכויות, אבל גם אותם חובות. החרדים תמיד צועקים במצבים האלה ‘שנאת חרדים!’. אבל איך אפשר להגיד שזו שנאה כשאנחנו מדברים על זה שהילדים של כולנו ישרתו יחד, יחיו יחד, יכירו אחד את השני, ובעיקר ישמרו יחד על עם ישראל”.

“הוויכוח על חוק הגיוס הוא לא טכני, הוא אפילו לא פוליטי. זה דיון ערכי בשאלה לאן אנחנו הולכים. האם נתפזר ונתפצל לשבטים וקבוצות וכל אחד יהיה מחויב רק לקבוצה שלו, או שעדיין חשוב לנו העיקרון של חיים משותפים ומטרה משותפת. זה מה שמפלגת יש עתיד נאבקת למענו מהיום הראשון. אנחנו לא נגד חרדים, אנחנו בעד מדינת ישראל”, הוסיף.

סיעת המחנה הציוני הודיעה היום כי תהפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי-אמון בממשלת נתניהו.

לפי הודעה של ח”כ יואל חסון, ‏‏‏‏‏‏‏יושב ראש סיעת המחנה הציוני, מרכז האופוזיציה “המשמעות – מי שמצביע בעד החוק נותן לממשלת נתניהו אור ירוק להמשיך. יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט ביום שני הקרוב איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה. נגד החוק ונגד הממשלה, זה מה שמצופה מאופוזיציה”.

קודם לכן פנתה יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג, ליו”ר יש עתיד וקראה לו להפיל את הממשלה על רקע חוק הגיוס ולא להעניק לה חבל הצלה. “קוראת ליש עתיד להצביע נגד חוק הגיוס, ולהפיל את הממשלה הכי רעה בתולדות ישראל. זאת האחריות שלנו כאופוזיציה”.

לדבריה, “אני לא מכירה אחריות חשובה יותר כאופוזיציה, מאשר להתגייס, להתאחד ולהפיל את הממשלה הכי רעה וקיצונית בתולדות המדינה. אנחנו רואים אופוזיציה שמסתכלת על מה שקורה בסקרים במקום לחשוב איך להפיל את הממשלה. כל יום רק מתווספות לה פרשות שחיתות בהקלטות ותמלילים, חוקי סיפוח ופגיעה בדמוקרטיה. זה הזמן להתאחד ולהפיל את הממשלה הזאת”.

היא הוסיפה: “חוק הגיוס הזה הוא הרי ישראבלוף, והראשונים לדעת זאת הם החרדים. הם אומרים בקריצת עין שיצביעו נגד אבל מאוד אוהבים את החוק. זו תהיה בדיחה אם מי שיציל את הממשלה זו יש עתיד מהאופוזיציה. אם יש הזדמנות להפיל ממשלה גרועה צריך להתאחד ולעשות את זה”.

גם ח”כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני, תקף את לפיד: “חוק הגיוס חושף את שיא הצביעות של יש עתיד והפליק פלאק לאחור שעושה על חשבון השוויון בנטל. מהות החוק של יש עתיד היתה סנקציות פליליות והם דחו את הסנקציות הכלכליות. חוק האין-גיוס הנוכחי הוא בדיוק הפוך, הסנקציות הפליליות בחוץ והכלכליות בפנים – אבל הם עדיין טוענים שמדובר באותו חוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות