זחאלקה השתולל: פשיסטים, אתם מחפשים רק מוות. יוגב: לך לסוריה

ח"כ זחאלקה פרץ בצעקות במהלך הדיון על חוק המואזין • ח"כ אורי מקלב: "התססה הכי מסוכנת היא כנגד הדת" ענה ליוגב שהשתלח בחרדים: "אתה יודע את האמת שלא הסכמנו להצעת החוק הזו מלכתחילה"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 16:07

סערה בדיון על חוק המואזין:  ח”כ ג’מאל זחאלקה פרץ בצעקות במהלך הדיון  שהתקיים בצהריים (שלישי) בוועדת החוקה של הכנסת.

“אתם גזענים ופשיסטים, אתם מחפשים רק מוות”, צעק זחאלקה.

ח”כ מוטי יוגב, יוזם החוק, צעק בחזרה:  “לך לפרלמנט בסוריה, טרוריסט”.

ח”כ אורי מקלב אמר בדיון: “מבלי שיווצר הרושם שאנחנו לא מסכימים עם הבעיה, בעיית הרעש קיימת ואנו סובלים ממנה כמו כולם, לפני החקיקה הזו היה ניתן הרבה מה לעשות ואם היו עושים את זה – היה אפשר ודאי לצמצם את זה התופעה. קיימת אפשרות אכיפה גם במצב החקיקה הקיימת כיום, וכאשר זה לא נעשה – מה תעזור חקיקה זו?”

מקלב הוסיף: “בשונה מהמצב הנראה, ראש הממשלה אינו תומך בחוק, הצעה הזו הובלה לכיון של פגיעה והתססה ברגשות דת, התססה הכי מסוכנת היא כנגד הדת, וכאשר יש מצב כזה – מה שיש לעשות זה להתחשב בכך ולנסות את האפשרויות הקיימות כיום בחוק. לכן אנו לא יכולים לתמוך בהצעת החוק הזו”.

הוא הדגיש: “החשש שלנו הוא שנראה את האכיפה מהחוק הזה כנגד מבני דת יהודים, כגון בתקופת החגים, זמני סליחות או שמחות בית השואבה”.

ח”כ מקלב התייחס גם להשתלחות של ח”כ יוגב הבוקר נגד החרדים: “חשיבות לימוד התורה והאהבה הגדולה ללומדי התורה מתפוגגת ומתרסקת כאשר מגיעים מול חוק המואזין. גם אתה יודע שזה שקר לבוא ולהעליל שיש ‘דיל’, כאשר אתה יודע את האמת שלא הסכמנו להצעת החוק הזו מלכתחילה. אני לא חוזר בי מההסכמות אליהם הגענו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות