‘תגובת צה”ל הייתה קשה מאד. מבין שיש מי שמחפשים פיצוצים גדולים’

תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר על הביקורת - מדוע לא נפגעו מחבלים במתקפות • "המבחן צריך להיות כמה מהר חוזר השקט וההתרעה"
חיים טוויל
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 15:58

תא”ל במיל’ יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ”ל המשרד לנושאים אסטרטגים, אומר בראיון שהעניק לתכניתו של גדי נס ברדיו חיפה: “הרתעה היא לא אפס או אחד”.

הדברים באים בעקבות ביקורת המתייחסת לכך שבפעולות צה”ל בתגובה לרקטות והפצמ”רים שנורו מרצועת עזה, לא נפגעו מחבלי חמאס וג’יהאד.

קופרווסר הסביר: “אני מבין את התסכול של אותם אנשים שמרגישים שההתקפה לא הייתה מה שהם ציפו לו. בהרתעה יש מספר דרגות וזו תורה שלמה. הג’יהאד האסלאמי והחמאס היו צריכים לשחרר לחצים וגם הם עשו זאת ברמה מסוימת ובדרגה מסוימת ובטווחים מסוימים למשך זמן קצר – והתגובה הישראלית היא שגרמה להם להבין כי זה הזמן להפסיק”.

לדברי מנכ”ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר, התגובה של צה”ל הייתה קשה מאוד ופגעה ביכולות רבות של החמאס בתוך קווי הייצור שלו והנכסים שלו: “פיצוץ מנהרת הטרור, הפגיעה במערך הרחפניים ומטרות נוספות הן פגיעה קשה בארגון”, קובע קופרווסר.

“אני מבין שיש כאילו שמחפשים פיצוצים גדולים, אש ועשן” אמר קופרווסר, והבהיר כי המבחן צריך להיות כמה מהר חוזר השקט וההתרעה לאזור רצועת עזה. “במקרה הזה”, אומר קופרווסר, “מדובר ב-24 שעות”.

הוא הוסיף: “זו בעיה ידועה אצלנו וזאת משום שישראל אינה יכולה לחשוף אילו מטרות איכות הותקפו בשל הגבלות המודיעין בנושא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות