רבבות באו לכיכר • בת גלים שעאר לבנה: “יש כאן עם שלם שמחכה לך”

בעצרת בכיכר רבין השתתפו הגרי"מ לאו והנשיא הנבחר ראובן ריבלין - שקרא: "אל תשלחו ידכם על הנערים" • רחל פרנקל הודתה לאבו מאזן "שהתעלה מעל הסכסוך וביקש לשחרר את הבנים מיד' • בת גלים שעאר: "אבינו מלכינו חננו ועננו, ראה כמה בנים באו היום לדרש בשלום אחיהם" • איריס יפרח: "מחכים כבר לחבק אותך בחום"
אליעזר היון
ב' תמוז התשע"ד / 29.06.2014 23:46

למעלה מ-80 אלף בני אדם התכנסו הערב בכיכר רבין בקריאה לשחרור שלשת החטופים, אייל יפרח, גיל-עד שאער, ונפתלי פרנקל. בעצרת נכחו נשיא המדינה הנבחר ח”כ ראובן ריבלין, והרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו. כמו כן הוזמנו אמנים וזמרים. את העצרת הנחה איש התקשורת אברי גלעד.

הנשיא הנבחר ראובן ריבלין אמר: “התקבצנו כאן מכל קצוות הארץ, מכל קשת האמונות והדעות, מכל המחנות והשבטים. לא הגענו כדי לעסוק בהערכת מצב ולא התאספנו איש ואישה מביתו כדי לערוך תחקירים או כדי לשחזר יחד רגעי ודאות אחרונים. אנחנו כאן הערב כדי לעצור יחד, באנו הנה להתפלל בכל השפות ובשם כל הדתות איננו עוצרים הערב כי איבדנו תקווה אנו עוצרים הערב כי לא איבדנו תקווה כלל.

“אנחנו נושאים הערב תפילה אנושית, תפילה עתיקה, תפילה של אם על בנה. זוהי תפילה של אב על ילדו וזוהי תפילת המלאך המעז לעשות לפני האלוהים ולזעוק ‘אל תשלח ידך אל הנער’. אנו עומדים כאן הערב וקוראים אל כל מי שלב אדם בו אל תשלחו ידכם על הנערים, זוהי תחינה שייפתחו שערי שמיים, זוהי תפילה שייפתחו שערי הלב”.

הוא הוסיף: “חטיפת ילדים ונערים אינה יכולה להיחשב למעשה של גבורה בשום מקום, בשום זמן, בשום דת ובשום שפה. ושלא יהיה ספק – מדובר בטרור. טרור רצחני שיש להביסו. לא רק כאן בישראל אלא גם בסוריה, בעיראק, בסודאן ובניגריה. בכל מקום דמם של ילדים וילדות ספוג בתמימות של אלה שעוד לא למדו רשע, ספוג בתקווה של אלה שעוד לא הפסיקו לחלום, ספוג באמונה שעוד ניתן לתקן”.

עצרת חטופים

גם שלש האמהות נאמו בעצרת והתקשו לעצור את דמעותיהן.

איריס, אמו של של איל יפרח, פנתה לבנה ואמרה: “בזכות הנתינה שלך והאהבה שלך איל, עם ישראל מחזיר לך אהבה, כל העם התאחד, דואג לשלומך, רוצה פה בשובך, מחכים כבר לחבק אותך בחום. בתקופה לא פשוטה זו שאנו עוברים נחבק ונחזק איש את רעהו ונתפלל כולנו לשובם המהיר של גיל-עד, איל ונפתלי באהבה גדולה. ברצוני להודות לחיילים, לכוחות הביטחון, העושים ימים כלילות, משקיעים את מיטב כוחותיהם ודבקים במשימתם להחזרת הבנים”.

רחל פרנקל אמרה: “אי שם יש שלשה נערים חיים, לא סמל ולא אות, שיודעים שאין מצב שנרפה שאין סיכוי שמישהו יוותר. הבוקר סיירנו בחברון וראינו שם חיילים עם עיניים אדומות שלא ראו בית המון זמן וניגשנו להם להגיד ממש תודה. והם אמרו: מה תודה? בשביל זה התגייסנו”.

פרנקל גם ביקשה להודות לראש הרשות הפלסטינית:  “אנחנו מעריכים את ראש הרשות ואת ראש עיריית חברון שהתעלו מעל הסכסוך וקראו לשחרור הבנים מיד”.

בת גלים שאער אמרה לגיל-עד בנה: “ימים לא פשוטים עלינו, עליך, על עם ישראל. אני כאן איתך עם אבא ועם הבנות, אבל אני ורצה לספר לך שאנחנו לא לבד, יש כאן עם שלם אתנו שמחכה לך, עם שלם שמחבק מתפלל מייחל לשובך הביתה בשלום. אבינו מלכינו חננו ועננו כי אין בנו מעשים עשה עמנו צדקה וחסד והושיענו. ראה אבינו כמה בנים באו היום לדרוש את אחיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות