“חתונת השנאה”: ביהמ”ש המחוזי קבע שיוגש אישום נגד חמישה נערים

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והפך את החלטת בית משפט השלום שהורה על ביטול כתב האישום נגד חמישה נערים • סנגור הנאשמים: "בימ"ש המחוזי הכשיר את ההתנהלות הקלוקלת של המאשימה"
חיים טוויל
כ"ג אייר התשע"ח / 08.05.2018 13:46

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המדינה בפרשת ‘חתונת השנאה’ – והפך את החלטת בית משפט השלום בעיר, שהורה על ביטול כתב האישום נגד חמשת הנערים, בעקבות פגמים בהתנהלות.

הפגם המרכזי שמצא בית משפט השלום בהגשת כתב האישום הוא מתן הסכמתו בכתב של היועץ המשפטי לממשלה להגשה, רק חודשים רבים לאחר שכתב האישום הוגש בפועל.

שופטי בית המשפט המחוזי קיבלו את טענת המדינה, לפיה משלוח מייל שעסק בשיקולי דוברות ויח”צ, מהווה אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

עו”ד משה פולסקי, אשר מייצג את הקטינים מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה להחלטת המחוזי: “פסק הדין קבע ‘סטנדרט חדש’ לעניין משמעות אישור בכתב, תוך ריקון מתוכן של הוראות החוק המפורשות והפרקטיקה המקובלת, גם על ידי הפרקליטות במתן אישורי יועמ”ש בצורה מוסדרת ובמסמך רשמי בכתב, הנושא את חתימת היועמ”ש, ובזאת הכשיר את ההתנהלות הקלוקלת של המאשימה בתיק. נשקול לערר על העניין לבימ”ש העליון”.

עו”ד עדי קידר הוסיף: “מחד החלטת בימ”ש המחוזי מצערת, מנגד אנו שמחים שהעובדות בתיק זה יתבררו בבית המשפט באופן פומבי באמצעותו יחשף הציבור למשאבי ענק שהושקעו בתיק, ובעיקר לעובדה שבסופו של יום המשטרה והפרקליטות הם אלו שהוציאו לציבור תמונות וסרטונים מתוך אירוע פרטי, וגרמו בעצם לפרסום אותו הם מייחסים כעת לנאשמים.

”בנוסף, מעל הכל אנו עדים מזה שנים לירי שגרתי במהלך חתונות במגזר הערבי שלא זוכות לאכיפה ולהעמדה לדין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות