אבו מאזן: “מתנצל בפני היהודים, לא הייתה לי כל כוונה להעליב”

יו"ר הרשות הפלסטינית, שנשא השבוע נאום אנטישמי וטען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית - נבהל מהביקורת והתנצל: "יש לי כבוד מלא ליהדות. השואה - הפשע המרושע בהיסטוריה" • ליברמן: "מכחיש שואה עלוב. התנצלותו לא מתקבלת"
יוני גרין
י"ט אייר התשע"ח / 04.05.2018 13:43

יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסם בצהריים (שישי) הודעת התנצלות בפני העם היהודי על נאומו האנטישמי בתחילת השבוע.

בהודעה נאמר: “מתנצל בפני היהודים, לא הייתה לי כל כוונה להעליב. יש לי את מלוא הכבוד לאמונה היהודית. אני מגנה את השואה שהייתה הפשע המרושע ביותר בתולדות האנושות. אני מגנה כל סוג של אנטישמיות”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב על ההתנצלות ואמר כי הוא מסרב לקבלה. ״‏אבו מאזן הוא מכחיש שואה עלוב, שכתב דוקטורט על הכחשת שואה ולאחר מכן גם פרסם ספר על הכחשת שואה. כך יש להתייחס אליו. התנצלותו לא מתקבלת״.

בכינוס של המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה השבוע – אמר אבו מאזן: “חודש לאחר שהיטלר עלה לשלטון, נחתם הסכם בין משרד האוצר הגרמני לבין הבנק היהודי אנגלו-פלשתינה בירושלים ולפיו כל יהודי החפץ להגר לפלסטין, יורשה לעבור לשם עם כספיו ונכסיו, ומי שאינו רוצה זאת, יקבל כרטיס טיסה לבלגיה.

“מדוע היטלר עשה זאת? עד כדי כך הוא אהב את היהודים?! היטלר רצה שהמולדת היהודית תהיה נאמנה לו. בתוך שש שנים היגרו לפלסטין שישים אלף יהודים מגרמניה. אז מי ניסה לבנות את המולדת הלאומית הזו?”

יו”ר הרשות הפלסטינית ציטט שורה של כותבים ממוצא יהודי, שכתבו, לטענתו, כי השנאה ליהודים והאיבה כלפיהם לא היתה תוצאה של אנטישמיות ושנאת יהודים אלא “התנהגותם החברתית” של יהודים, לרבות הלוואת כספים – והיא שהובילה לשואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את נאומו האנטישמי של יו”ר הרשות ואמר: “אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית”, אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: ”אבו מאזן שוב מדקלם את הסיסמאות האנטישמיות הבזויות ביותר. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם”.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, תקף גם הוא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו:”אבו מאזן הגיע לשפל חדש, כשייחס את הפוגרומים ביהודים במשך השנים ל’התנהגותם החברתית, הקשורה לריביות ובנקים’. מי שחושב שישראל אשמה בעובדה שאין שלום – שיחשוב שוב”.

גם האיחוד האירופי  גינה את דבריו.

בתך כך, יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נבחר הלילה (ליל שישי) להמשיך ולעמוד בראש אש”ף.

הוא נבחר פה אחד בישיבת המועצה הלאומית הפלסטינית של אש”ף, במהלכה נבחרו 15 חברי הנהגה חדשים שיאיישו בשנים הקרובות את גוף ההנהגה העליון של הארגון, הוועד הפועל של אש”ף.

בישיבה הוחלט גם להעניק חברות של כבוד במועצה הלאומית של אש”ף למחבלת עאהד תמימי, שהורשעה בתקיפת חייל לאחר שתועדה מכה שני חיילים בכפר נבי סאלח בתחילת השנה.

גם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה צורף כחבר למועצה הלאומית הפלסטינית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות