האמא תישלח לבדיקה פסיכיאטרית • בדיקה מיקרוסקופית לגופה?

חקירת מות התינוק בבית המלון: האם נעצרה אמש, האב נעצר הבוקר בחשד לשיבוש חקירה - ומעצרם הוארך עד יום ראשון • בית המשפט אישר לשלוח גופת התינוק לנתיחה, אולם ניתן עיכוב ביצוע • זק"א: "אין מנוס. מובילים מהלך של הסכמה מהפרקליטות לבדיקה מיקרוסקופית ללא נתיחה"
חיים טוויל
י"ח ניסן התשע"ח / 03.04.2018 11:01

הטרגדיה בחול המועד: התפתחות דרמטית בחקירת מותו של התינוק בן החודש, בן למשפחה מחסידי תולדות אהרן מירושלים, שטבע אתמול (שני) למוות בג’קוזי בבית מלון באשדוד.

אביו של התינוק נעצר הבוקר (שלישי) בחשד לשיבוש הליכי חקירה, ומעצרו הוארך בבית המשפט עד יום ראשון.

מעצרו של האב בוצע לאחר שאם התינוק נעצרה כבר אתמול בחשד לפלילים. גם מעצרה של האם הוארך עד יום ראשון – והיא תישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

עורך דינו של האב אמר ל’כאן’: “אם שיבש, זה ברמה מינורית בלבד, מסיבות הומניות”.

פרטי החקירה אסורים לפרסום, זאת לאחר שבית המשפט החליט להשאיר את צו איסור פרסום שביקשה המשפחה, “מחשש לפגיעות בחשודים ובנם בן ה-7”.

בבית המשפט באשקלון התקיים הבוקר דיון בבקשת המשטרה, בגיבוי הפרקליטות, לבצע נתיחה בגופת התינוק. המשטרה מבקשת לברר באמצעות הנתיחה את סיבת המוות. הורי התינוק התנגדו לנתיחת הגופה.

בתום הדיון בית משפט אישר לשלוח את גופת התינוק לנתיחה.

בעקבות בקשת המשפחה, השופט נתן צו עיכוב ביצוע ל-24 שעות, כדי שההורים וזק”א יוכלו להגיש ערעור לבג”ץ.

אולם, בזק”א אומרים כי עורכי הדין של המחלקה המשפטית של הארגון –  עו”ד דרור שוסהיים ועו”ד הרב משה אלמליח – בתיאום עם עורכי הדין של ההורים ובהכוונה הלכתית של יו”ר ועד רבני זק”א הרב יעקב רוז’ה, מובילים מהלך של קבלת הסכמה של הפרקליטות לבדיקה מיקרוסקופית ללא נתיחה.

“מאחר ומדובר במקרה לא פשוט בכלל, עם מוגבלות של צו איסור פרסום ועוד מכלול של דברים, אין מנוס מלהסכים לאותה בדיקה בפגיעה מינימלית בכבוד המת”, נאמר בהודעת זק”א.

בעקבות ההחלטה, אנשי ‘העדה החרדית’ יצאו להפגין בכיכר השבת ובבית שמש.

מהמשטרה נמסר כי כמה מאות חרדים קיצוניים מפגינים במספר מוקדים: כיכר השבת – הצומת חסום לתנועה; בר אילן ושבטי ישראל – התנועה במקום כסדרה; בית שמש – נהר הירדן – הציר חסום לתנועה.

עד כה עצרה המשטרה 5 מפירי סדר.

המפקד מודיע: יש שתי דקות לפזר את ההפגנה מהצומת • צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

עורך דינם משה אלמליח אמר ל’כאן’: “אין סיבה לפגוע בקורבן פגיעה נוספת בלתי הפיכה. סיבת המוות ברורה לחלוטין, ויש מספיק ראיות שמבססות מה סיבת המוות”.

אמש אמר עורך הדין:  “על פי ההלכה יש חובה להביא לקבורה מידית, אסור להלין את המת. המנוח הוא בכל מקרה הקורבן ואסור לפגוע בו עוד. יש אמצעים אחרים לברר מה קרה, כמו בדיקת סי.טי”.

מזק”א נמסר אמש: “לאחר דיון ממושך בו הופיע עו”ד משה אלמליח מהיחידה המשפטית של זק”א הוחלט שלא לשחרר את גופת הפעוט המנוח לקבורה היום, אך בית המשפט אסר על המשטרה לבצע נתיחה. המשך דיון נקבע למחר בבוקר בבית המשפט באשקלון”.

לקראת הדיון הגיעה לבית המשפט באשקלון קבוצת חרדים כדי להביע תמיכה במשפחה, ובמקום הוצבו שוטרי מג”ב כדי לשמור על הסדר.

מחקירה ראשונית עולה, כי המקרה אירע בחדרם של הורי התינוק במלון, כאשר כל הנראה התינוק החליק מידי האמא בג’קוזי. האב החל לבצע בו פעולות החייאה, תוך הדרכה טלפונית ממוקד איחוד הצלה.

מחוץ לבית המשפט באשקלון. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

התינוק פונה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד”א לבית החולים אסותא באשדוד, כשהוא במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה, אולם למרבה הצער לצוות הרפואי בבית החולים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

מנהל המלון, רוני איציק, סיפר על האירוע ל’כאן’: “אנחנו ממש בשוק מהדבר הזה. המשפחה הגיעה לחגוג את חג הפסח, והאמא בחרה את החדר עם הג’קוזי.

“פתאום אני רואה כוחות של ‘איחוד הצלה’ בכניסה למלון. הם עלו לחדר והתחילו לבוא אחד אחרי השני, אמבולנסים וניידות משטרה. בני המשפחה היו בשוק, האבא בכה, זאת טרגדיה. לפי מה ששמעתי, התינוק החליק לה מהידיים לתוך הג’קוזי”.

בעקבות בקשת המשטרה לנתח את גופת התינוק, יצאו אמש בהוראת גאב”ד ‘העדה’ מאות מפגינים מהעדה החרדית להפגנות סוערות וחסימת כבישים.

כמה מאות חסמו לסירוגין את דרך חיים בר לב-שבטי ישראל בירושלים, כאשר במקום התפתחו עימותים קשים עם כוחות המשטרה. מספר מפגינים נעצרו. בכיכר השבת הבעירו כמה עשרות מפגינים פחי אשפה וחסמו חלק מצירי התנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות