רותח בקריית אתא: גאב”ד מאקווה זועם על השיפוצים במעון בחוה”מ

למרות מחאה חריפה של גאב"ד מאקווה נגד עבודות שיפוצים במעון חרדי בחול המועד - השיפוצים והקידוחים נמשכים • מצדדי הבניה: "העבודה נכפתה עלינו על ידי משרד התמ"ת והזמן היחידי שניתן הוא בחול המועד כשהילדים לא נמצאים. עשו שאלת רב"
יוסף גרינבוים
ט"ז ניסן התשע"ח / 01.04.2018 14:02

סוער בקריית אתא: חרדים, תושבי קרית אתא – ובראשם גאב”ד מאקווה, זועמים על שיפוצים נרחבים המתבצעים בעיצומו של חול המועד במעון ‘צלילי מיתר’ של הרב אלמליח מאשדוד, הממוקם בבניין ‘בית יהודה’ שבנשיאותו של הרב טוביה שלוזינגר, בנו של רב העיר לשעבר הגאון רבי שמואל שלוזינגר זצ”ל.

המעון ממוקם סמוך לבית הכנסת הגדול בעיר, בו מתפללים מאות מתושבי העיר החרדים וליד בית מדרשו של גאב”ד מאקווה.

למרות שהגאב”ד שיגר שליחים להתריע כי הדבר אסור, הם לא נענו והתפילה נמשכה כשברקע רועמים השיפוצים ושבירת הקירות. “כל התפילה שמעתי את הקידוחים”, מספר אחד מתשובי העיר.

התושב הוסיף: “לי מציק לא רק עניין המועד, שהם עוד יכולים לתרץ את זה בכל מיני תירוצים, אלא שגם הרוב (-גאב”ד מאקווה) מוחה מכאב וזה לא מזיז להם”.

מצדדי הבניה טוענים: “נעשתה שאלת רב פוסק, והתשובה הייתה שאפשר לבצע את העבודה על ידי גויים, כפי שנעשתה. אגב, מראש המפקחת עשתה שאלת רב הואיל ומדובר בעבודה שנכפתה עלנו על ידי משרד התמ”ת והזמן היחידי לעשותה הוא בחול המועד כשהילדים לא נמצאים”.

לדבריהם, “הרב שולזינגר עודכן בעניין ולבקשתו הובטח לעשות הכל למנוע רעש והפרעה כמה שניתן, משום יחסי שכנות טובה, למרות שאין שום בעיה הלכתית. צר לנו שהשיטה להשמיץ ברשתות חברתייות הגיעה גם לאנשים המציגים את עצמם כמי שלא מבזים המועדים, אך מבזים שלא כדין יהודים שפועלים על פי ההלכה בכל מחיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות