עם סכינים ורימונים: שלושה מחבלים הצליחו לחדור מעזה לישראל

למרות העלאת הכוננות בדרום לקראת 'יום האדמה', הצליחו שלושה מחבלים מרצועת עזה לחדור אל שטח ישראל • בתום שעתיים של חיפושים עצר כוח צה"ל את השלושה סמוך לבסיס צאלים, כשעל גופם רימונים וסכינים • לפני שלושה ימים חדרו ארבעה מחבלים והצליחו לשרוף כלי הנדסה צה"לי
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ח / 27.03.2018 11:22

אירוע חמור בעוטף עזה: שלושה מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל עם רימונים וסכינים – ונתפסו בסמוך לבסיס צאלים.

השלושה נעצרו לאחר שהבוקר (שלישי) נמצאו עקבות סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה.

כוחות גדולים של צה”ל, משטרה ושב”כ החלו בסריקות, מחסומים הוצבו, ותושבי האזור התבקשו לשמור על כוננות גבוהה.

כעבור שעתיים של חיפושים נרחבים איתר כוח צה”ל שלושה חשודים פלסטינים, שהועברו לחקירת המשטרה – ומצה”ל נמסר: ”נסיבות האירוע בבדיקה. האירוע הסתיים וניתן לחזור לשגרה”.

חבלן משטרתי פועל לנטרול וסילוק אמצעי הלחימה.

מהמשטרה נמסר: “במשטרת ישראל הוכרזה הערכות בטחון שוטף מוגברת בעקבות דיווח על עקבות סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. תוך פעילות משטרתית לאיתור החשודים, התקבל דיווח על מעצרם של שלושה ואיתם פריטי אמל”ח. שלושת החשודים הועברו לידי משטרת ישראל”.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: “אירוע חדירת החמושים הבוקר לשטחנו ותפיסתם ליד צאלים טופל בשילוב כוחות ושיתוף פעולה הדוק ומיטבי של אנשי הבטחון במועצה עם כוחות הצבא.

“עצם החדירה ותפיסת המחבלים סמוך לבסיס צאלים היא חמורה ותתוחקר על ידי הצבא. יחד עם זאת, התפיסה מוכיחה את היעילות של כוחות הבטחון ואת עוז הרוח של אנשינו, חיילי צה״ל ואנשי הבטחון בישובים, שמרגע שזיהו את העקבות בשטחנו, התגייסו בצורה מוחלטת עד לתפיסתם. אני מבקש להודות לאנשי הבטחון במועצה אזורית אשכול ובישובים שמנעו הבוקר אסון ומחזקים את בטחוננו”.

האירוע החמור התרחש על רקע תגבור כוחות משמעותי של צה”ל  בעוטף עזה, לקראת אירועי ‘יום האדמה’ ביום שישי הקרוב – ושלושה ימים בלבד לאחר החדירה של ארבעה מחבלים לשטח ישראל מדרום הרצועה, במהלכה הצליחו לשרוף כלי הנדסי צה”לי ולברוח בחזרה לשטח הרצועה. ‎

רימונים

ביום שישי הקרוב צפויות להתקיים הפגנות ברחבי יו”ש ולאורך גבול רצועת עזה.

מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך אמר הבוקר, כי “אין כרגע התרעות לפיגועים בחג, אנחנו עוקבים גם מהותית וגם מספרית”.

הוא שיגר מסר מרגיע: “לא צריכים לחשוש מהאירוע שנקרא יום האדמה”.

המפכ”ל הוסיף: “תמונת המודיעין לא שונה ערב החג, ואינה חמורה יותר. אין עלייה בהתרעות או בכוונות הפיגוע לקראת החג. מטבע הדברים העברת השגרירות מייצרת שיח אבל כרגע השיח לא מתורגם לרמת חומרה חריגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות