נתניהו הורה: לחשוף מסמכי קליטת המזרחים • דרעי: החשיפה – חובתנו

נתניהו הורה לכנס ועדה שתבחן בחיוב אפשרות לפרסם את המסמכים החסויים בנוגע לקליטת עולי צפון אפריקה • החלטתו התקבלה על רקע שידור הסדרה הדוקומנטרית "סלאח פה זה ארץ ישראל" • שקד: "אם יתברר שיש עוד מסמכים שלא נחשפו, נפעל לפרסומם"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר התשע"ח / 11.03.2018 12:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (ראשון) לכנס ועדה ולבחון בחיוב את פתיחת הארכיונים וחשיפת המסמכים העוסקים בקליטת עולי צפון אפריקה בישראל.

לפי דיווח בחדשות 2, החלטת נתניהו נאמרה במהלך ישיבת הממשלה, בעקבות שידור הסדרה הדוקומנטרית “סלאח, פה זה ארץ ישראל” בערוץ ‘רשת’. במהלך ישיבת הממשלה  ביקש נתניהו אף הוא לצפות בסרט, והורה על הקמת צוות בראשות השרים איילת שקד, מירי רגב ויובל שטייניץ.

השרים משה כחלון ואריה רגעי הביעו תמיכה ואמרו כי הגיעה העת לעשות זאת.

שרת המשפטים שקד כתבה בעמוד הטוויטר שלה: “אם יתברר שיש עוד מסמכים שלא נחשפו, נפעל לפרסומם”.

בתגובה הודה שר הפנים אריה דרעי לשרת המשפטים, שנענתה לפנייתו והורתה לפתוח את כל הפרוטוקולים שנכתבו בשנות ה-50 – בהם הוחלט לפזר את העולים מצפון אפריקה הרחק בפריפריה, בדרום ובצפון.

“חשיפת האמת היא חובתנו לעולים. בעוד 9 ימים אקיים בדימונה את ועידת הנגב שתהיה בסימן הצדעה לתושבי עיירות הפיתוח, רובם יוצאי מדינות צפון אפריקה, שבנו בקשיים רבים את ערי הפריפריה. ההוקרה והכבוד שנעניק לחלוצי עיירות הפיתוח, היא התשובה שלי לגזענות שבה נתקלו עם עלייתם ארצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות