מתווה פשרה שהתגבש בלשכתו של היועץ מנדלבליט יציל הקואליציה?

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ונציג הסיעות החרדיות השר לשעבר אריאל אטיאס, הגיעו למתווה שאמור להיות מקובל על כל הצדדים • מה הוא כולל? והאם כולם יאשרו אותו?
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 15:24

האם זה המתווה  שיציל את הקואליציה ממשבר חוק  הגיוס? ביממה האחרונה מתגבש בלשכת היועץ המשפטי לממשלה מתווה לפיו מכסות הגיוס הקיימות יישארו בעינן, אך באם לא תהא עמידה ביעדים – החוק יבוטל אוטומטית.

המתווה גם לא כולל סנקציות ועיצומים כלכליים.

על פי דיווח של עמית סגל בחדשות 2, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציג הסיעות החרדיות, השר לשעבר אריאל אטיאס מש”ס, סיכמו היום (רביעי) על מתווה פשרה – שאמור להיות מקובל על שני הצדדים, ויחליף את חוק הגיוס שבוטל על ידי בג”ץ.

לפי הדיווח,המתווה הזה צפוי לקבל את הסכמתו של השר אביגדור ליברמן וממילא גם את הסכמתו של שר האוצר משה כחלון.

במידה והנוסח יאושר על ידי ראשי סיעות הקואליציה, הוא יעבור לאישור מועצת גדולי התורה של אגו”י – שעד כה דורשת אישור של כל שלושת הקריאות, ושל גדולי התורה של דגל התורה.

במידה והמתווה יצלח את כל האישורים, ייעשה מאמץ לאשרו בקריאה טרומית כבר בשבוע הקרוב, ובכך תמנע פירוק הקואלציה וההליכה לבחירות.

מוקדם יותר היום הבהירו השרים אריה דרעי ונפתלי בנט, כמו גם יו”ר ועדת הכספים משה גפני, כי אין מקום ללכת לבחירות מוקדמות, שכן כלל מרכיבי הקואליציה אינם מעוניינים בפירוק הממשלה והליכה לבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלהיטות של אביחי לסיום המשבר מחשידה
    08/03/2018 08:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)