ארדן: ‘הציבור יותר חכם מפרשנים שיושבים באולפנים – ומביע אמון’

השר לביטחון פנים אמר על רקע ההתפתחות בתיק בזק כי הוא מגבה את המפכ"ל, אך חש "אי נוחות מכך שעד מדינה יוצא בלי עונש. הוא גם עבריין" • על משבר חוק הגיוס: "לא ראש הממשלה יזם את המשבר הזה, גם בתוך הסיעות החרדיות אנו שומעים דעות שונות. אין אינטרס להגיע לבחירות"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 10:13

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (רביעי) להתפתחויות בחקירת תיק 4000 ולחתימה של יועץ התקשורת ניר חפץ על הסכם עד מדינה – ואמר: “חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו אינה נעשית ממניעים פוליטיים או אחרים”.

בראיון לכאן רשת ב, אמר השר: “למשטרה יש עצמאות מוחלטת בלי שום קשר אליי בכל קבלת ההחלטות. אמרתי פעמים רבות שאני מגבה את המפכ”ל ואני דוחה את ההאשמות שיש פה מניעים פוליטיים זרים שעומדים מאחורי החקירות”.

השר הוסיף: “הפנייה לחקור את דברי המפכ”ל על מעקבים נגד חוקריו עדיין בבדיקה. זה עניין שחובה לחקור אותו ויש להפיג את החששות ממה שהציבור עלול לחשוב בהקשר הזה”.

ארדן הדגיש: “אני חייב לומר שיש לי אי נוחות מכך שעד מדינה יוצא בלי עונש. הוא גם עבריין, ולא כזה שפעל ממניעים מוסריים. לא נכון לפטור אותו מעונש לחלוטין. אני מבין את השימוש בכלי הזה, כדי לנסות להגיע לחקר האמת. זה לא עושה תחושה נוחה שיש הרבה עדי מדינה נגד נתניהו”.

ארדן אמר עוד על חקירות ראש הממשלה: “הציבור יותר חכם מפרשנים שיושבים באולפנים ורואה את ההישגים של ראש הממשלה. הציבור מביע אמון בנתניהו ולא קונה את מה שמתפרסם בתקשורת. זה לא דומה למצבו של אהוד אולמרט שהיה ראש ממשלה לא פופולרי ולא טוב.

“יכול מאוד להיות שהצטברות הפרשיות והפרסומים על עדי מדינה ומה היה בחקירות, מעוררים אמפתיה כלפיו. ראש הממשלה חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת, והפרסומים בתקשורת אולי יוצרים תגובת נגד”.

בהתייחס למשבר סביב חוק הגיוס – אמר ארדן: “החרדים ידעו על על הכוונה להעביר את התקציב ועל החלטת בג”ץ. הייתה כוונה להגיע לפתרון מוסכם, הדרישה שלהם מערערת על היכולות האלה. הבחירות מיותרות ואין אינטרס להגיע לבחירות. אני מאוד מקווה שלא נלך לבחירות, זה יהיה מיותר מאוד. לא ראש הממשלה יזם את המשבר הזה, גם בתוך הסיעות החרדיות אנחנו שומעים דעות שונות.

“אני באמת מנסה לנתח את האינטרסים הפוליטיים של כולם, כולל של המפלגה שלי, ואני באמת לא חושב שיש אינטרס להגיע לבחירות בחודשיים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות