ארה”ב הכניסה את אסמאעיל הנייה לרשימת הטרור שלה: “טרוריסט”

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה הוגדר כ"טרוריסט" • המשמעות: מעתה יוטלו עליו סנקציות כלכליות • חמאס: "ההחלטה חושפת את גודל ההטיה האמריקנית לטובת ישראל"
נתן פרל
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 20:03

משרד החוץ של ארצות הברית הגדיר היום (רביעי) את ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה – “טרוריסט”.

בהודעת מחלקת המדינה נאמר, כי “הניה מנהיג את חמאס אשר כבר בשנת 1997 הוכר כארגון טרור. הוא מחזיק בקשרים הדוקים עם הזרוע הצבאית של חמאס ותומך במאבק אלים כולל שימוש באזרחים”.

“הוא היה מעורב בפיגועים נגד אזרחים ישראלים ונגד חיילים אמריקניים”, לשון ההודעה.

מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר: “הנייה ואחרים מובילים קבוצות טרור שחלקן ממומנות על ידי איראן ומאיימות על יציבות המזרח התיכון. הן גם מערערות את תהליך השלום ומתקיפים את בנות הברית של ארה”ב בישראל ובמצרים”.

הוא הוסיף: “אנו נוקטים בפעולה חשובה שתמנע את המשאבים הדרושים כי לתכנן ולבצע פעולות טרור נוספות”.

הנייה הוכנס לרשימה לצד השיעי ‘חרכת א-סברין’ הנתמך על ידי איראן, ‘לוואא’ א-ת’וורה’ – הזרוע הצבאית של האחים המוסלמים במצרים, ו’חסם’ הסלפי-מצרי.

ארצות הברית מכניסה לרשימת הטרור שלה אישים וארגונים המבצעים פעולות טרור, או שיש בהם סיכון לגרום לפעולות טרור.

נגד גורמים אלה מוטלים סנקציות כלכליות והגישה לנכסים של אותם אישים וארגונים, הקשורים משפטית לארצות הברית, חסומה. כמו כן, נאסר על אזרחים על אמריקנים להיות עמם בקשר.

דובר חמאס בעזה גינה את ההחלטה: “חושפת את גודל ההטיה האמריקנית לטובת ישראל ואת ההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני. זהו ניסיון כושל להפעיל לחץ על ההתנגדות ולעשות לגיטימציה לכיבוש – זה לא יעבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעיני, כל הערבים טרוריסטים, אוהבי דם !!!
    31/01/2018 23:43
    סטודנט
  1. הגיע הזמן לחסל את הנייה !!! ישראל היתה אמורה לבצע זאת מזמן, עכשיו יש אישור מאמריקה! ברוך ה’ !!!כן יאבדו אוייביך ישראל ! ועוד דבר : לגרש מיד את המיסתננים האפריקניים !!!