הרב רזיאל שבח הי”ד, אב ל-6, נרצח בפיגוע ירי ליד חוות-גלעד

הרב רזיאל שבח הי"ד, בן 35, נרצח בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד שבשומרון, בה התגורר • נורה בצווארו מאש שנפתחה מרכב חולף • צה"ל במצוד אחר המחבלים • הרב שבח הי"ד היה מוהל, שוחט והתנדב במד"א • לפני כשנה סיים את לימודי הרבנות וכעת היה בעיצומם של לימודי דיינות I צפו
חיים טוויל
כ"ב טבת התשע"ח / 09.01.2018 20:57

הרב רזיאל שבח הי”ד,  בן 35, אב לשישה ילדים, תושב חוות גלעד, נרצח בפיגוע ירי שאירע הערב (רביעי) סמוך לחוות גלעד בשומרון, בכביש 60.

הרב שבח הי”ד היה שוחט ומוהל והתנדב ככונן במד”א. לפני כשנה סיים את לימודי הרבנות ובתקופה זו היה בעיצומם של לימודי הדיינות.

הרב רזיאל שבח הי”ד גם למד ולימד בשנים האחרונות בישיבת ‘רועה ישראל’ ביישוב יצהר. “הרב רזיאל היה שילוב מיוחד של תלמיד חכם ועובד ה’, שלמד תורה בהתמדה מתוך חיות ושמחה, והאיר פנים לכל הסובבים אותו”, מספר חברו יהושע גלברד, מנהל ישיבת ‘רועה ישראל’.

הוא הוסיף: “בתקופת המבחנים לרבנות הוא נשאר לישון בישיבה במשך כל השבוע ולמד בהתמדה עד השעות הקטנות של הלילה. לצד לימוד התורה הוא היה חבר טוב ואיש מעשה שבאופן טבעי הלך להתנדב בהצלת חיים במסגרת מד”א וגם התנדב בחברא קדישא. האבידה הזו בלתי נתפסת”.

הוא הותיר אחריו אישה, ארבע בנות ושני בנים –  הגדולה בכתה ה’ והקטן שבהם פעוט בן שמונה חודשים.

הרב רזאל שבח

עם תלמידי הישיבה. צילום: ישיבת רועה ישראל

צוותי מד”א שהוזעקו לזירת הפיגוע העניקו לרזיאל הי”ד, טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, עם פצעי ירי בפלג גופו העליון כשמצבו אנוש.

בבית החולים נלחמו הרופאים על חייו במשך דקות ארוכות, אולם למרבה הצער בסיומן לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

מבית החולים נמסר: “הפצוע הגיע לביה״ח ללא דופק ללא נשימה וללא סימני חיים. הוא הובהל לחדר הטראומה בביה”ח שם בוצעו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו למרות המאמצים נקבע מותו”.

חובש רפואת חרום במד”א אליישיב רייכנברג סיפר: “יצאתי עם אמבולנס מד”א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראיתי בצד הכביש, סמוך למעקה הבטיחות, רכב פרטי ועליו סימני ירי. בכסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע. בסיוע כוח רפואה של צה”ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי מציל חיים והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה”.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבלים ירו מרכב חולף ונמלטו לאחד הכפרים בסביבה.

מדובר צה”ל נמסר: “מדובר בירי לעבר אזרח ישראלי שנסע ברכב בסמוך לחוות גלעד. האזרח נפצע באורח קשה ופונה לבית חולים. כוחות צה”ל סורקים במרחב אחר החשודים בביצוע הפיגוע”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: “מזעזע שבכביש ראשי במדינת ישראל מנסים לרצוח יהודי. אני רוצה להגיד מכאן אמירה ברורה לאותם מחבלים נאלחים פחדנים שיורים ובורחים: אנחנו לא מפחדים, עם ישראל חי, אנחנו ננצח אתכם”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’, תושב הישוב קדומים בשבשומרון, הגיע למקום בו התרחש הפיגוע סמוך לחוות גלעד זמן קצר לאחר התרחשותו.

“דם יהודי אינו הפקר”, כתב סמוטריץ’ לאחר שעזב את המקום.  “מספר רכבים לפניי, על ציר גלעד, פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה”.

הוא הוסיף: “מציאות בלתי סבירה של תת אדם שבא לזרוע הרס”.

סמוטריץ’ קרא לשר הביטחון לשנות את המדיניות הביטחונית. “אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק! הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה! הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר”.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “משפחת מד”א מרכינה את ראשה היום, עם הירצחו של מתנדב הארגון רזיאל שבח, בעל מסור ואב לשישה ילדים, אשר גם בעת האירוע לבש את מעיל הארגון – מוכן תמיד לתת סיוע.

“זהו אירוע חמור מאוד, המזכיר את הצורך בזמינות גבוהה ובפיזור ניידות של מגן דוד אדום ביהודה ושומרון, אך לצערנו עלינו להזכיר כי בעוד כשבועיים מד”א תיאלץ לחדול את פעילותה באזור. אני מבקש מראש הממשלה להתערב ולהוציא לפועל את החלטת הממשלה בדבר תקצוב שירותי החירום הרפואיים ביהודה ושומרון”.

בארגון הטרור חמאס בירכו הערב על הפיגוע. ערוץ הטלוויזיה של הארגון, אלאקסא, פרסם את התגובה: “מה שקרה זו פעולת גבורה, אנו מדגישים שההתנגדות נמשכת והיא היא הברירה של העם הפלסטיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה ניצחון יוסי דגן???
    15/01/2018 11:31
    רבקה
  1. איזה מן ניצחון הוא זה שיהודי נרצח כך סתם בגלל שהוא יהודי? אתה נשמע פטתי דגן! צריך לגבות מהפלסתינים מחיר כזה שלא יעזו להפיל שערת יהודי ארצה, עד שזה לא יעשה הדברים שלך הם בירבורים של פוליטיקאי