המחירון של אבו מאזן נחשף: כמה מקבל מחבל נשוי ומה התוספת לילד

הצעת החוק של השר ליברמן להפסקת מימון לפעילי טרור חושפת את המחירון המלא: מחבל היושב בכלא הישראלי 5-3 שנים מקבל 2,000 ש"ח בחודש • מחבל שנשפט ל-35-20 שנים - 10 אלף ש"ח
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ח / 09.01.2018 10:36

ממשרד הביטחון פרסם הבוקר (רביעי) את תזכיר החוק למניעת תשלום לפעילי טרור ולמשפחותיהם על ידי הרשות הפלסטינית, החושף את מחירון התשלומים המלא של הרשות למחבלים – שמוערך בלמעלה ממיליארד שקלים.

על-פי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, דו”ח המסכם את הנתונים על סך התשלום השנתי לפעילי טרור שהעניקה הרשות הפלסטינית, במישרין או בעקיפין.

בהתאם לדו”ח, ינוכה הסכום מתוך הכספים אשר מועברים על-ידי ממשלת ישראל לידי הרשות הפלסטינית.

על פי נתוני הרשות הפלסטינית, בשנת 2017 שילמה הרשות לאסירים ואסירים משוחררים למעלה מ-550 מיליון ש”ח, ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון ש”ח.

מדובר בכ-7% מתקציב הרשות הפלסטינית.

על-פי נתוני הרש”פ מחבל היושב בכלא הישראלי 3-5 שנים מקבל 2000 ש”ח בחודש ואילו מחבל השפוט ל-20-35 שנים מקבל 10 אלפים ש”ח בחודש עד סוף חייו.

מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 ש”ח בחודש ועוד 50 ש”ח בעבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 ש”ח בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 ש”ח. לשם המחשה השכר הממוצע באיוש עומד על קצת יותר מ-2000 ש”ח בחודש.

תזכיר החוק יובא בשבועות הקרובים לאישור ועדת השרים לחקיקה ולאחריה לאישור הכנסת.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: “הרשות הפלסטינית משלמת למעלה ממיליארד ש”ח בשנה למחבלים ובני משפחותיהם ובכך מעודדת ומנציחה את הטרור.

“ברגע שהתשלומים וגובהם נקבעים בהתאם לחומרת העבירה וזמן המאסר, כלומר מי שרצח ונידון למאסר עולם מקבל הרבה יותר, זה מימון פיגועים נגד אזרחי ישראל . אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלסטינית בטרור . חובתנו להפסיק את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות