מאמר בעיתון ‘הארץ’: השרה איילת שקד היא “השרה המסוכנת ביותר”

השר לשעבר עוזי ברעם פרסם מאמר בעיתון 'הארץ' בו הוא מזהיר משרת המשפטים: "היא עושה הכל על מנת להחליש את ישראל כמדינה דמוקרטית ולחזק את ישראל כמדינה יהודית".
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשע"ח / 02.01.2018 12:53

השר לשעבר עוזי ברעם ממפלגת עבודה, פרסם מאמר בעיתון ‘הארץ’, בו הוא תוקף בחריפות את שרת המשפטים איילת שקד וטוען כי היא “מסוכנת”.

אחרי שהוא מכנה שרה אחת “פרובוקציה מהלכת”, וטוען כי “בנימין נתניהו הוא מרעיל בארות מיומן… מפיץ חיידקים רעים, שמשפיעים אמנם על דעת הקהל, אבל הלכי הרוח שהוא יוצר הם שטחיים” – הוא קובע כי שרת המשפטים “מסוכנת באמת, משום שהיא רוצה להחליף את האימרה ‘הכל שפיט’ באימרה ‘הכל פוליטי’. בדרכה ללב בוחריה זנחה שרת המשפטים את חובתה הראשונית: נאמנות למערכות החוק והמשפט, שאותן היא אמורה לייצג”.

ברעם מותח ביקורת על התנהלות שקד בפרשת אלאור אזריה: “לאחר שנשיא המדינה סירב לחון אותו — הוגשה לנשיא פנייה קנטרנית בבקשה שישקול מחדש את עמדתו.

“טבעית לגמרי העובדה שחתמו עליה מירי רגב ואורן חזן. מדאיגה הרבה יותר העובדה, ששרת המשפטים בכבודה ובעצמה חברה אליהם, כשהיא איננה מתביישת לכפור בתוצאות המשפט ובהחלטתו הברורה והמנומקת של נשיא המדינה, ומצטרפת כאחרונת המעודדות לאלה המבזים את הערכאות שדנו בעניינו של אזריה”.

ברעם מזכיר כי “שקד היא שרה חילונית, אבל היא עושה הכל על מנת להחליש את ישראל כמדינה דמוקרטית ולחזקה כמדינה יהודית. זאת אף שערכי הדמוקרטיה ברורים ומקובלים על רוב חלקי העם ואילו המהות היהודית של המדינה היא פרי ויכוח שטרם הוכרע”.

ברעם מודאג מכך ש”דבריה של שרת המשפטים לא ייעלמו בלא־מודע של הזיכרון הקולקטיבי. הם הופכים לעובדות, לחוקים ולאורח חיים שישפיעו על עתידנו במדינה היהודית, שממשיכה לחפש את זהותה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשאדם כמו ברעם האנטי יהודי השמאלן הקיצוני
    02/01/2018 13:22
    Eric
  1. כשאחד כמותו נזעק, אני יודע שאנחנו בכיוון הנכון.

    תודה רבה איילת שקד על מסירותך! המשיכי נא!

  2. אין על השרה איילת שקד. מס 1
    02/01/2018 14:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הכי טובה

  4. נאמנות למערכות החוק והמשפט
    09/03/2018 12:11
    חנן
  5. שאלה לעוזי ברעם – האם השמירה על “נאמנות למערכות החוק והמשפט” צריכה להיות גם אם מערכות המשפט לקויה? האם לא צריך לתקנה??
    ראה מקרה עמוס ברנס ועד חן איילתי. (הפרקליטות)
    והבעיה היא, שבישראל אפשר לבקר הכל, ראש ממשלה, שרים, חברי כנסת, משרדי ממשלה, אבל לבקר את מערכת המשפט או שופטים, הס מלהזכיר!