ערבים התעללו בחרדים וכפו עליהם לומר פסוקי ‘המרת דת’ מוסלמיים

שני צעירים חרדים התלוננו כי כשהלכו בשבת לפנות בוקר לכיוון בריכת השילוח, פגשו שני צעירים ערבים שחסמו את דרכם, גידפו וקיללו, חייבו אותם לומר פסוקי המרת דת ולשבח את החמאס - תוך שהם מצלמים את ההשפלה • בהמשך היכו אותם - ונמלטו • המשטרה עצרה החשודים בתוך שעות
חיים טוויל
ט"ו טבת התשע"ח / 02.01.2018 12:00

שני  תושבי מזרח ירושלים, בגילאי 18 ו-19, נעצרו בחשד לתקיפה על רקע גזעני, לאחר שתקפו והתעללו בשני צעירים חרדים בשבת לפנות בוקר.

המעצר בוצע בעקבות תלונה שהוגשה ביום ראשון בלילה על ידי הצעירים החרדים, שטענו כי עת שהלכו ביום שבת לפנות בוקר לכיוון בריכת השילוח, פגשו בהם שני צעירים ערבים, אשר חסמו את דרכם  והחלו לגדף ולקלל אותם, בערבית ובעברית, ובהמשך היכו ותקפו אותם – ואז נמלטו מהמקום.

השניים לא נזקקו לטיפול רפואי, המשיכו בדרכם, וכאמור ביום ראשון בלילה הגיעו לתחנת המשטרה ודיווחו על האירוע.

התלונה הוגשה לאחר שהמותקפים פנו לארגון חוננו.

עם הגעת הפרטים המזעזעים, עו”ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית, אשר מלווה נפגעי עבירה, יצר קשר עם המשטרה ודחף למעצרם המהיר של המחבלים.

מיד עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה מאומצת, תוך הפעלת אמצעים גלויים וסמויים, שהובילו לאיתור זהות החשודים ומעצרם, תוך מספר שעות מרגע הגשת התלונה.

החשודים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת שלם, שם נחקרו בחשד לתקיפה ממניע גזעני. בהמשך יובאו בפני בית המשפט להארכת מעצרם.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר בעזרת התערבותו נעצרו התוקפים, מספר כי מדובר באירוע אנטישמי חמור: “מידי יום אני מטפל בנפגעי טרור, כאן מדובר באירוע מסוג אחר – אירוע שמזכיר לנו ימים אפלים ביותר בו יהודים הושפלו ונרמסו.

“לא רק שפגעו בקורבנות באופן פיזי, אלא הם גם הושפלו ועברו אירוע גזעני ואנטישמי קשה ביותר”.

לדבריו, “במהלך האירוע התוקפים חייבו את הקורבנות להגיד בערבית את פסוקי ‘העדות’ של המרת הדת, לשבח את ארגון הטרור חמאס, לקלל את מדינת ישראל ואת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, וכל זאת תוך שהמחבלים מתעדים את האירוע. אנו שמחים שהפניה שלנו למשטרה הביאה לפעולה מהירה, אנו נלווה את החקירה עד למיצוי הדין המלא עם המחבלים”.

במשטרה הדגישו כי מדובר באירוע חמור שעל פי החשד בוצע ממניע גזעני.

“מרגע הגשת התלונה והודות לפעולות חקירה מקצועיות ומורכבות שבוצעו על די החוקרים, תוך מספר שעות אותרו ונעצרו החשודים שהובאו לחקירה. המשטרה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למצות עימם הדין ותמשיך לפעול בפריסה המוגברת בעיר, למען שלומם וביטחונם של כלל תושבי העיר ומבקריה”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהרג ואל יעבור!!! מקווה בשבילם שהסיפור אינו נכון, אסור לומר את הפסוקים הללו
    02/01/2018 17:50
    יהודיה.
  1. מכיוון שאני לומדת ערבים ומבינה את תוכן הפסוקים, ביררתי פעם עם רב אם יש בעיה לומר את הפסוקים הללו, משום שרוב תוכנם מתאים לתוכן יהודי, למעט האמירה ש”מוחמד הוא נביאו” של בורא עולם, עפ”ל. הרב אמר לי שמכיוון שמבחינתם זו הדרך להמיר דת, אסור לומר זאת אם הם מאיימים עליך, וזה יהרג ואל יעבור!