ח”כ לביא נגד מכתב חכם שלום: “סותר המורשת של הרב עובדיה”

ח"כ ד"ר עליזה לביא מיש עתיד תוקפת את מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה • "אמירת מסוג זה מהוות את שירת הברבור של רבנים שמאבדים את ההשפעה על הציבור שלהם"
כ"ו סיון התשע"ד / 24.06.2014 14:41

ח”כ ד”ר עליזה לביא מיש עתיד תקפה הבוקר (שלישי) את מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, שקבע כי “לא יעלה על דעתן של תלמידות ללכת ללמוד לימודים אקדמאיים בכל מסגרת שהיא, כי אין זו דרכה של תורה”.

הקביעה הכתה בטלטלה בנות רבות, שחלקן לומדות במכללות שבראשות עדינה בר שלום, בתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ויפה דרעי, רעייתו של יו”ר ש”ס, אריה דרעי.

לביא, שהוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי שבראשה היא עומדת, עושה מאמצים לשילוב נשים בשוק התעסוקה, כולל נשים חרדיות, הגיבה בחריפות.

“מצער מאוד לראות שמכתבו הרשמי הראשון של הרב שלום כהן מנסה להחזיר אותנו שנים לאחור, וסותר לחלוטין את מורשתו של הרב עובדיה יוסף, כפי שבאה לידי ביטוי בצורה המובהקת ביותר בפעילות המפוארת של בתו הרבנית ד”ר עדינה בר שלום להשכלה אקדמאית בקרב בנות חרדיות, בברכתו של אביה.

“כפי שכבר ראינו, המציאות חזקה הרבה יותר, ואמירת מסוג זה מהוות את שירת הברבור של רבנים שמאבדים את ההשפעה על הציבור שלהם.

“כפי שהתחייבתי אמשיך ואלחם למען נשים חרדיות בכלל ולהרחבת השכלתן בפרט. הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי תמשיך להיות בית לכל אותן הנשים, אשר לא זוכות לייצוג בכנסת ויחד איתן אנו מקדמות נשים רבות בתחומים רבים כמו השכלה, תעסוקה ועוד״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות