“המשטרה מעדיפה הלוויות”: שני ההורים שהגנו על הילדים נחקרו

שני ההורים שנפצעו בלינץ' נחקרו בחשד לשימוש רשלני בנשק וגרימת מוות ברשלנות - לאחר שאחד מהם הרג פלסטיני • תחקיר צה"ל: היורה פעל מתוך הגנה עצמית • דגן: "מגבים את ההורים. מצפים שיזכרו מי הקורבן ומי התוקף" • אמא לילד: בושה, הצילו את הקבוצה ומוצאים עצמם בחקירה?
חיים טוויל
י"ג כסלו התשע"ח / 01.12.2017 12:54

שני ההורים שליוו את הילדים שהשתתפו בטיול הבר מצווה אתמול (חמישי) סמוך ליישוב מגדלים בשומרון, ואשר נפצעו במהלך נסיון הלינץ’ של הפורעים הערבים, שוחררו אתמול בשעות הערב מבית החולים בלינסון בפתח תקוה, שם עברו סדרת בדיקות וטיפולים.

מיד עם שיחרורם עשו ההורים דרכם לתחנת המשטרה באריאל, על מנת להגיש תלונות כנגד הפורעים הערבים, שם התייחסו אליהם בצורה מכבדת. לתחנה הגיעו יחד ההורים עו”ד ממחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

אולם, עם קבלת תלונתם, חקרה אותם המשטרה באזהרה, בחשד לשימוש רשלני בנשק ולגרימת מוות ברשלנות.

ההורים הביעו מחאה נמרצת בפני קציני המשטרה על חקירתם.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון שליווה את ההורים לתחנת המשטרה ונשאר איתם עד השחרור לפנות בוקר – חיזק את ההורים עם כניסתם לתחנה: “אתם לא לבד כאן. נמצאים כאן אתכם כל תושבי השומרון וכל אדם הגון במדינת ישראל. אתם גיבורים. פעלתם כפי שנדרש מכם והצלתם חיים גם של הילדים וגם של המלווים המבוגרים.

“ההתיישבות כולה וכל אדם הגון במדינה מגבה אתכם בצורה מלאה ומוחלטת. אני קורא לכל הרשויות להתייחס בכבוד לאנשים הגיבורים הללו ואני בטוח שכך ינהגו.

“מדובר באנשים שהגנו על חייהם ועל חיי ילדיהם בטיול הבר מצווה. ומנעו בגופם ובתושייה שלהם לינץ. אני קורא מכאן לגורמי אכיפת החוק – למשטרה, לצה”ל, לשב”כ – להקים צוות חקירה מיוחד לתפוס ולהביא לדין את כל אותם פורעים נאלחים מהכפר קוצרא, שניסו לבצע לינץ בילדים בגיל בר מצווה”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו תקף בחריפות את החלטת המשטרה לחקור את ההורים: “ההחלטה של משטרת ישראל לחקור את הקורבנות של ניסיון הרצח והלינץ באזור מגדלים, הינה מקוממת. הילדים ניצלו רק בזכות תושיתם של האזרחים שהצילה אותם ממוות ודאי.

“במקום לרדוף, להשיג ולעצור את המחבלים שביצעו את המעשה הנורא הזה, משטרת ישראל מראה לאוייב באיזה צד היא נמצאת. המשטרה מחלישה את כוחו של העם היהודי, ולצערי אנשים שרואים מהצד יתכן ומקבלים כוח להמשיך ולפגוע חלילה באזרחי ישראל. אנו קוראים למפכ”ל לטפל לאלתר בעניין, לסגור את התיקים, ולהתייחס אליהם כנפגעי עבירה לכל דבר ועניין”.

גם הוריהם של הילדים זעמו על ההחלטה לחקור את מי שהציל את ילדיהם, וחלקם הגיעו לתחנת המשטרה למחות.

נעמי, שבנה נפגע מאבן בידו וברגלו במהלך הארוע: “בושה בושה, זכיתי לחבק את הבן שלי הבוקר רק בזכות האנשים האלו, הם הצילו אותו ואת כל הקבוצה והם מוצאים עצמם תחת חקירה? אם הבן של ארדן או של אלשיך היה בטיול כנראה שהם לא היו נחקרים. הטרור חוגג בכל מקום, ומי שמגן על עצמו מוצא עצמו בחקירה. כשמדובר במתנחלים נראה שמשטרת ישראל מעדיפה הלוויות של ילדים מאשר חיוך”.

לינץ, שומרון

ההורים בפתח תחנת המשטרה. צילום: ארגון חוננו

אתמול הגישו במחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו בקשה דחופה למפקד מחוז ש”י במשטרה בה דרישה להקמת צוות חקירה מיוחד למעצר הפורעים הערבים שביצעו את הלינץ’.

עם הידיעה שההורים נחקרים באזהרה תקף ח”כ סמוטריץ את המשטרה בחשבון הטוייטר שלו: “כרגע במשטרה מסרבים לקבל את תלונתם של ההורי הילדים שניצלו הבוקר מלינץ’ בשומרון נגד הפורעים ומתעקשים לחקור אותם באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. זו התנהלות חמורה ומקוממת שעלולה לעלות חלילה בחיי אדם – כשאזרחים יחששו להשתמש בנשקם האישי להגנה עצמית מפחד שיהפכו אותם לעבריינים”.

על פי תחקיר ראשוני של צה”ל, הנערים הותקפו על ידי פורעים פלסטינים במהלך טיול. אחד המלווים ירה מתוך הגנה עצמית והרג את מחמוד אחמד זעל עודה בן ה-48. עדיין לא ברור אם ההרוג השתתף במהומות או נקלע לאזור בגלל עבודתו כחקלאי, כפי שטענו הפלסטינים.

על פי גורם בכיר, טיול בר המצווה לא אושר, ולכן לא לווה על ידי כוח צה”לי. הנערים נמלטו למערה סמוכה והתבצרו בה, כששני המלווים וכמה פלסטינים מנסים להגן עליהם מפני המתפרעים, עד שכוח צה”ל הגיע למקום וחילץ אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות