חשבתם שהמשבר חלף? ליברמן על החוק של דרעי: “נעשה שלא יעבור”

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק המרכולים - והכריז: "מודה ומתוודה, אני הולך למרכולים בשבת. נעשה הכל שהחוק לא יעבור בנוסח המקורי"
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ח / 27.11.2017 15:24

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת הסיעה של ‘ישראל ביתנו’ להתפטרות של ליצמן ול’חוק המרכולים’ של אריה דרעי.

“הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שהמשבר סביב התפטרותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסתיים וגם הצלחנו לשמור על הסטטוס קוו. אני חושב שברור לכולם שזה לא הזמן לבחירות”.

ליברמן הוסיף: “כמו רוב האוכלוסייה המסורתית חילונית, אני מכבד מאוד את המסורת הישראלית והערכים היהודיים. יחד עם זאת, אין שום קשר בין המשבר האחרון לערכים יהודיים ולשבת. לי זה נראה כמין תוצאה של תחרות פרועה בתוך המחנה החרדי, וזו כבר הפעם השנייה שזה בא משום מקום.

“לכן אני חושב שמיצנו. הגענו למיצוי מוחלט של הנושא ואני מקווה שעד תום הקדנציה לא נחזור שוב למשבר מן הסוג הזה, כי הפעם השלישית תהיה פעם אחת יותר מידי. אני מקווה שנוכל להמשיך לפעול ולתפקד עד תום הקדנציה ב- 7.11.19”.

על חוק המרכולים אמר יו”ר ישראל ביתנו: “מודה ומתוודה, אני הולך למרכולים בשבת” – והבטיח: “נעשה הכל שהחוק הזה לא יעבור בנוסח המקורי כפי שהוצע על ידי משרד הפנים. לנו יש את כל האמצעים להתמודד עם זה. אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה.

“את כל נושא חוקי העזר ופתיחת או סגירת מרכולים בהתאם להרכב האוכלוסיה בכל מקום ומקום, צריך להשאיר לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה ולהכתיב את המהלכים האלה”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, בפגישה שהתקיימה ביום ראשון אחר הצהרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות – השר אריה דרעי, השר היוצא יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני – הגיעו הצדדים לפשרה שתפתור את משבר עבודות הרכבת בשבת, והצדדים הכריזו כי המשבר הפוליטי חלף.

על פי הסיכום בין הצדדים, יחוקק חוק שישמר את הסטטוס-קוו בכל הארץ, תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, המרכולים בתל אביב לא ייסגרו, ויתאפשר להמשיך ולשחק את משחקי ליגת העל בכדורגל בשבת.

עוד הוחלט לאמץ את הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכדומה – בבואו לאשר ביצוע עבודות בשבת.

הצדדים סיכמו גם לחוקק מחדש חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, כך שליצמן יוכל לשמור את סמכויות שר הבריאות, בלי לקבל על עצמו את האחריות המיניסטריאלית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הפגישה: “הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות