מתקפת טרור קשה במצרים: למעלה מ-300 הרוגים בפיגוע במסגד בסיני

305 הרוגים ומאות פצועים בהתקפה של מחבלים על מסגד אל-רוודא שבביר אל-עבד, כ-40 ק"מ מהעיר אל-עריש בצפון סיני • על פי הערכות: המחבלים משתייכים לארגון הטרור 'המדינה האיסלאמית' • ראש הממשלה נתניהו: "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע במסגד"
אליעזר היון
ז' כסלו התשע"ח / 25.11.2017 18:29

טרור בסיני: למעלה מ-300 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו אתמול (שישי) בהתקפה של מחבלים על מסגד אל-רוודא שבביר אל-עבד, כ-40 ק”מ מהעיר אל-עריש בצפון סיני.

רוב הנפגעים הם אזרחים, כך דווח, שיצאו מהמסגד לאחר תפילת יום השישי.

עדי ראייה סיפרו לעיתון ‘אל מאסרי אל יום’ על מחבל שהתאבד בתוך המסגד במקביל להתקפת המחבלים. עוד דווח, כי המחבלים ירו במתפללים הרבים שניסו לברוח מהמסגד.

ברשת ‘סקיי ניוז’ בערבית דווח, כי המפגעים השתמשו בארבעה רכבים, שמתוכם ירו במתפללים הרבים.

בתמונות הזוועה שפורסמו לאחר מכן הרשתות התקשורת הערביות נראו ערימות הגופות, מבוגרים וילדים, כשהם מכוסים בדם על רצפת המסגד.

מדובר בפיגוע הקשה ביותר שידעה מצרים.

מצב חירום הוכרז בבית החולים באל-עריש בעקבות הפצועים הרבים בפיגוע.

בעקבות הפיגוע הקשה, כינס נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ישיבה עם הקבינט הביטחוני בממשלתו.

על פי הערכות ראשונות, מדובר בפיגוע של ארגון המסונף למדינה האיסלאמית-דאע”ש.

על פי הדיווחים מן השטח, המחבלים שטבחו במאות המתפללים נופפו בדגלי המדינה האסלאמית תוך כדי המתקפה. אף על פי כן, שום ארגון טרור טרם קיבל באופן רשמי אחריות למתקפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב: “ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע שבוצע במסגד אלרוודה ליד אל-עריש ושולחת תנחומים בשם אזרחי ישראל לנשיא א-סיסי, לעם המצרי ולמשפחות ההרוגים”.

נתניהו הוסיף: “הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד”.

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את הטבח. “תקיפת אנשים בשעת תפילה, השעה האינטימית ורבת החסד ביותר, היא רוע מוחלט”, צייץ בחשבון הטוויטר שלו. “ליבנו, מחשבותינו ותפילותינו עם בני משפחותיהם ועם העם המצרי”.

צבא מצרים המשיך היום במבצע הצבאי הגדול בצפון סיני שהחל אתמול – בתגובה למתקפת הטרור במסגד, כך דיווחו שירותי הביטחון במצרים.

בכלי תקשורת ערביים מדווחים כי בסדרת תקיפות אוויריות שבוצעו אתמול באזורים שסובבים את העיירה א-ראודה חוסלו 15 מהמעורבים במתקפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות