ליצמן: חולי טרשת נפוצה חרדים לא מקבלים טיפול בשל בושה ושידוכים

ביום עיון לחולי טרשת נפוצה מהמגזר החרדי במרכז הרפואי הדסה עין כרם - אמר שר הבריאות: "מבקש לעודד את האנשים לקבל טיפול ויש דרכים לשמור על דיסקרטיות. אסור לוותר על טיפול מחמת בושה"
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 12:30

שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף ביום חמישי האחרון ביום עיון לחולי טרשת נפוצה מהמגזר החרדי, שהתקיים במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

“הרבה חולים מהציבור החרדי לא מקבלים טיפול מפאת הפחד להיחשף ועתיד השידוכים”, אמר השר. “אני מבקש לעודד את האנשים לקבל טיפול ויש דרכים לשמור על דיסקרטיות. אסור לוותר על טיפול מחמת בושה”.

ליצמן הוסיף: “חולי הטרשת הנפוצה בישראל מקבלים תמיכה ממשרד הבריאות ואני מודע לקשיים הרבים שמחלת הטרשת הנפוצה גורמת לחולים ולבני משפחתם”.

השר התייחס לדיוני ועדת הסל: “ועדת הסל מתכנסת בימים אלה ומספר תרופות עומדות לדיון בסל. איני מתערב לרגע בדיונים ובהחלטות, ואני סומך ובטוח שחברי הוועדה עושים מלאכתם נאמנה לטובת כלל החולים”.

ד”ר ישי אוסטפלד, המנהל הרפואי והרופא הראשי במוסד לביטוח לאומי: “בשנים האחרונות עובר השירות הרפואי של הביטוח הלאומי מהפכה המבוססת על ההבנה כי יש לראות את החולים הפונים לביטוח הלאומי במרכז העשייה הרפואית. כחלק מהשינוי נפתח ערוץ תקשורת חדש לשיתוף פעולה, בין הלשכה הרפואית שבביטוח הלאומי לבין האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.

“שיתוף הפעולה החדש כולל תהליך של הנגשת הידע הרפואי, ומאפשר לוועדות הרפואיות לקבל תמונה קלינית מלאה ומסייע להן למצות טוב יותר את זכויות חולי הטרשת הנפוצה. הביטוח הלאומי והאגודה ממשיכים לפעול יחד לקידום בריאותם ורווחתם של חולי הטרשת הנפוצה”.

פרופ’ דימיטריוס קרוסיס, מנהל המערך לטרשת נפוצה במרכז הרפואי הדסה התייחס לחידושים בטיפולים בחולי טרשת נפוצה: “כיום יש אופק טיפולי טוב יותר לחולי טרשת נפוצה. אנו נחשפים לנתונים חדשים באשר להבנת מנגנוני המחלה וגם לטיפולים חדשים למחלה שהם דור חדש, חלקם מועמדים להיכנס לסל התרופות.

“הטיפולים הללו אמורים לעזור בצורה הרבה יותר יעילה ויסודית לחולים. למנוע את התקדמות המחלה וגם להגיע ליעדים טיפוליים הרבה יותר גבוהים. הרף של הציפיות שלנו, כיום אנחנו מצפים לא רק לדכא את המחלה אלא גם לגרום לשיפור בתפקוד”.

ג’נין ווסברג מנכ”ל האגודה הישראלית לטרשת נפוצה: “חשיבות יום העיון היא העברת המסר שהאגודה מטפלת ומודעת לכל הצרכים של כל הקהילות עם צרכים מיוחדים ואחרים בתוך כלל החולים – האגודה מקיימת ימי עיון לאנשים חולי טרשת מהמגזר החרדי, דוברי ערבית, רוסית לבני זוג הורים וילדים. אנו מנסים להנגיש את השירותים לכולם באופן הטוב ביותר והמתאים ביותר, כדי שכולם יוכלו להיעזר באופן המתאים להם”.

את יום עיון ארגנה האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוא ואספר לך מר ליצמן מה קורה למי שלוקח תרופה נגד טרשת
    13/11/2017 17:22
    רובי
  1. הגוף מפתח תופעות לוואי הרסניות ונוראיות , השמנה בממדים מפלצתיים , השפתיים מתחילות לרעוד ברעד בלתי נשלט , ועוד כל מיני מרעין בישין , שאינם מוסיפים כבוד לאדם שממילא נמצא בירידה עקב המחלה .