עדיין ארוכה הדרך: איזה מכשול הוסר לקראת פטור מוויזה לארה”ב?

היועץ המשפטי והמשנה ליועמ"ש לענייני משפט בינלאומי הסדירו מול ארה"ב מכשול, לקראת צירוף אזרחי ישראל למדינות שאזרחיהן לא חייבים בוויזת כניסה לארה"ב
נתן פרל
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 10:22

האם בקרוב לא נידרש לבקש ויזה לארה”ב? שרת המשפטים איילת שקד צייצה אמש בטוויטר: “סוגרים הסכם לביטול הוויזות”.

על פי דיווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, בביקור שקיימו בארה”ב היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, והמשנה ליועץ המשפטי לענייני משפט בינלאומי רועי שיינדורף, קודם ההליך הצפוי להביא לצירופם של אזרחי ישראל לקבוצת המדינות הפטורות מחיוב ויזה.

לפי הדיווח, בביקור של השניים הושגה פריצת דרך סביב ההסכם למאבק בפשיעה חמורה (PCSC) שיאפשר לרשויות האכיפה האמריקניות לבקש מידע על ישראלים החשודים בביצוע פשעים חמורים.

בשבועות הקרובים צפויים נציגי ישראל וארה”ב לחתום על ההסכם.

מנדלבליט ושיינדורף נועדו עם מקביליהם בארה”ב ותוו יחדיו את הדרך למסירת מידע ממוקד על ישראלים, על פי בקשה אמריקנית. על פי הסכמים דומים שנחתמו בין ארה”ב לבין 41 מדינות, רשויות האכיפה האמריקניות רשאיות לפנות לכל אחת מהמדינות החתומות ולדרוש מענה לשאלה האם טביעת אצבע שנמצאה בזירת פשע חמורה קיימת גם במאגר הנתונים שלהן. המדינות החתומות מחויבות לספק לאמריקנים מידע על מצבו המשפטי של בעל טביעת האצבע.

לפי ההסכם, לאמריקנים לא תתאפשר גישה ישירה למאגרי המידע הישראליים.

‘ידיעות’ מציין, כי המכשול שהוסדר אינו האחרון – והצדדים אמורים למצוא מענה לסוגיה נוספת בטרם יתאפשר לישראליים לצאת לארה”ב ללא וויזה. על פי הדיווח, ארה”ב דורשת ששיעור מסורבי האשרה לארה”ב לא יעלה על 3 אחוזים בשנה.

אלא שבשנת 2016 עמד שיעור הישראלים שביקשו אך לא קיבלו אשרה לארה”ב על 4.1 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות